همشهری آنلاین: رئیس جمهورگفت: امروز اقلیت خودخواه و زورگو با استفاده از رسانه‌ها زمینه سلطه خود را بر ملت‌ها فراهم می کنند که تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی دقیق از سوی رسانه‌های متعهد م‌ تواند مانع از تحقق این خواسته شود.

 به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد سه شنبه 11 بهمن،  در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به مناسبت آغازبه کار رسمی شبکه 24 ساعته اسپانیولی زبان (ایسپان تی.وی) با قدردانی از مسئولین صدا و سیما به خاطر راه اندازی این شبکه تلویزیونی، گفت: امیدواریم با افتتاح این شبکه، نمایندگی‌های دیگر در سراسر جهان مستقر شوند تا خبرنگاران بتوانند به وظیفه خطیر و مهم خود بپردازند.

 وی رسانه‌ها را پل ارتباطی بین همه ملت‌های جهان برشمرد و اظهارداشت: رسانه‌ها همچون پل ارتباطی از یکسو اطلاعات، دانش و نیازهای انسان را منعکس می کنند و از سوی دیگر ارتباط میان انسان‌ها و ملت‌ها را برقرار کرده و از فاصله‌های دور اراده‌ها را در یک مسیر قرار می‌دهند.

 احمدی نژاد براهمیت و نقش رسانه در جهان امروز تاکید کرد و اظهارداشت: امروز رسانه‌های متعهد می‌توانند همه آزادی خواهان، عدالت طلبان و انسان‌های آزاده را در یک جبهه قرار دهند.

 رئیس جمهور با اشاره به این موضوع که، صلح، امنیت و رفاه در سایه عدالت و آزادی حقیقی اتفاق می‌افتد و همه این‌ها نیازمند کار جمعی است، خاطرنشان کرد: همه ملت‌ها نیازمند و علاقمند به صلح، امنیت، آزادی، پیشرفت و رفاه هستند که لازمه تحقق این آرزوها، برقراری وتقویت وسایل ارتباط جمعی است.

 رئیس جمهور همچنین تبادل نظر، هم اندیشی و اتحاد بین ملت‌ها را برای صیانت از حقوق اساسی خود، امری ضروری دانست و تصریح کرد: رسانه می‌تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا کند.

 احمدی نژاد در ادامه با اشاره به این‌که امروز بخش وسیعی از ملت‌های جهان به زبان اسپانیولی صحبت می‌کنند، گفت: با توجه به این‌که بخش وسیعی از ملت‌های جهان از جمله در آمریکا، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به زبان زیبای اسپانیولی تکلم می‌کنند، از این رو از ظرفیت‌های فراوانی برای انتقال اخبار و اطلاعات برخوردار است.

 رئیس جمهور همچنین با اشاره به آغاز به کار این شبکه اسپانیولی زبان، اظهارداشت: امیدوارم این شبکه میعادگاه و پل ارتباطی میان همه عدالت طلبان، پاکان، آزادی خواهان، ملت های مستقل، اندیشمندان، هنرمندان، صاحب نظران و سیاستمداران باشد تا بتوانند از این طریق با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل کنند.

 احمدی نژاد همچنین اظهارامیدواری کرد که این شبکه بتواند ارتباط خوبی را با ملت‌های مستقل در دفاع از حقوق اساسی خود ایفا کند؛ چرا که امروز رسانه‌ها نقش بسزایی در این راستا می‌توانند ایفا کنند.

 وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا حقیقت منتشر شود و حقیقت همواره با عدالت قرین و همراه است و رسانه‌ها پرچمدار این رسالت خطیر هستند.

 احمدی نژاد، گفت: رسانه باید پیام صلح، دوستی، آزادی و برادری را در همه جهان منتشر کند و دست‌ها و دل‌ها را به هم نزدیک کند و از سوی دیگر زمینه‌های سلطه طلبی مستکربان را کم و فاصله میان ملت‌های آزاده و عدالت طلب را کاهش دهد.

 رئیس جمهور همچنین اظهارداشت: بخشی از وظیفه مهم این شبکه تازه تاسیس باید، معرفی ایران باشد، البته در کنار بخش دیگری نیز باید به معرفی سایر ملت‌ها، جغرافیا و فرهنگ سایر ملت‌ها اختصاص پیدا کند.

 وی افزود: کشورهای بسیاری در جهان از جمله آمریکای لاتین سرشار از زیبایی‌های انسانی، فرهنگی و با مردمی بسیار صمیمی و دوست داشتنی هستند که می‌توان این زیبایی‌ها را به سایر ملت‌ها نشان داد.

 احمدی نژاد با بیان این‌که امروز جامعه بشری به شدت نیازمند عدالت و استقلال است، تصریح کرد: استقرار صلح و رفاه و در سایه آن آزادی نیازمند همکاری جمعی است و رسانه می‌تواند این اتحاد را شکل دهد.

 رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند تریبونی برای همدلی صاحب نظران و همه بشریت باشد و امیدوارم همه ملت‌های جهان به خصوص ملت‌های اسپانیولی زبان در همه زندگی و امور خود موفق باشند و زندگی سرشار از موفقیت را تجربه کنند.

کد خبر 158940
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز