همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: هالیوود درست شده است تا تجاوز و سرکشی انسان‌ها را توجیه کند و انسان‌های صالح باید دنیای جدیدی تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ آقای احمدی نژاد در دومین همایش بین المللی هالیوودیسم و سینما که با حضور چهره‌های بین المللی و ضدصهیونیسم در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: کسانی که در هالیوود کار می‌کنند در خدمت اندیشه‌ای هستند که اساس آن سود و بهره مندی حداکثر و به هر شکل ممکن است.
وی ادامه داد: آنها برای همین درست شده اند و انتظار دیگری از آنها نداریم.
رئیس جمهور گفت: نمی گویم بنایمان را بر مقابله بر هالیوود بگذاریم بلکه باید زیبایی و حقیقت را معرفی کنیم زیرا اگر حقیقت به درستی تبیین شود توده های مردم تبعیت خواهند کرد .

رئس جمهور: هنر ، تجلی جهان بینی و رفتار انسانی

رئیس جمهور با بیان اینکه هنر تجلی رفتار انسانی و برآمده از اندیشه و جهان بینی است، موضوع هنر را انسان دانست و گفت: دو نگاه کاملا متمایز درباره انسان وجود دارد که این دو نگاه در سیاست، اقتصاد، مدیریت و در هنر به روشنی خود را نشان می‌دهد.
آقای احمدی نژاد، نگاه نخست را نگاه حاکم بر مراکز قدرت جهانی خواند و گفت: براساس این نگاه، انسان دارای قدرت غلبه بر دیگران است و ماموریت و علت خلق او بهره مندی است.
وی ادامه داد: براساس این نگاه ماموریت انسان سود و بهره مندی حداکثری به هر شکل ممکن است و از ابتدای تاریخ تاامروز این دیدگاه جریان داشته است.
رییس جمهور، غلبه بر دیگران و تسلط بر منابع جهان و حکمرانی را از دیگر ویژگی‌های این نگاه خواند و افزود: بر این اساس کسی سعادتمندتر و زرنگ تر است که قدرتمند تر و فریبکارتر باشد و این نگاه بر تنازع بقا در روابط انسانی تاکید دارد.
رئیس جمهور در تشریح نگاه دوم گفت:‌ براساس این نگاه انسان، حقیقتی متعالی وجود دارد به این ترتیب که خداوند همه هستی را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرده است.
آقای احمدی نژاد ادامه داد: براساس این نگاه خداوند در درون انسان استعدادهایی قرار داده است که با استفاده از آنها می‌تواند تجلی خدا شود.
وی با بیان اینکه در این نگاه، سعادت در غلبه بر دیگران نیست گفت: در این نگاه کسی پیروز است که به اخلاق و ارزش‌های انسانی روی آورد و راستگویی، پاکی، وفاداری و شجاعت را در وجود خودشکوفا کند.
رئیس جمهور افزود: در نگاه نخست، کسانی موفق ترند که به هر ترتیب جیب خود را ولو با برداشتن از جیب دیگران پر کنند اما در نگاه دوم کسانی موفق ترند که از رفاه و اموال و زندگی خود برای سعادت، سلامت و رفاه دیگران گذشت کنند.
آقای احمدی نژاد گفت: در نگاه اول، قدرت نمایی و در نگاه دوم تواضع ارزش است؛ در نگاه اول رابطه انسان‌ها براساس کینه و خودخواهی و در نگاه دوم براساس فروتنی و فداکاری تنظیم می‌شود.
رئیس جمهور ادامه داد: این دو نگاه، اقتصاد، سیاست، هنر و سینمایی متفاوت دارند به این ترتیب که در نگاه اول از طریق روش‌های تبلیغاتی و شیوه‌های پیچیده به دنبال این هستند که دیگران را قانع کنند اما در نگاه دوم هرکسی باید میان خود و خدا محاسبه کند که خوب است یا نه ؟
آقای احمدی نژاد افزود: در نگاه نخست، برخی حاضرند برای پیروزی در انتخابات جنگ راه بیندازند و صدها هزار نفر را بکشند.
وی گفت: آنها برای سلطه بر خاورمیانه با مقدمات دروغ، رژیم جعلی خشن و اشغالگر را با زور سلاح بیش از60 سال به مردم مظلوم منطقه تحمیل می‌کنند و وقتی اوضاع اقتصادی خراب می‌شود به بهانه 11 سپتامبر و مبارزه با تروریسم دو کشور را اشغال و بیش از یک میلیون انسان را نابود می‌کنند.
رئیس جمهور افزود: اما در نگاه دوم همه انسان ها عزیز و محترمند و رنگ و نژاد و جغرافیا و زبان و چهره در رتبه بندی انسان‌ها تاثیری ندارد.

رئیس جمهور: بسط عدالت در جهان مستلزم حاکمان عادل و پاک

رئیس جمهور گفت: همه پیامبران الهی آمدند تا بگویند انسان موجودی ابدی و مهم‌ترین موجود عالم هستی است و آمدند تا رابطه انسان‌ها را براساس عشق و عدالت تنظیم کنند.
ْآقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در دومین همایش بین المللی هالیوودیسم و سینما افزود: همه پیامبران دوستدار بشرند و رفاه ، آسایش و موجودیت خود را برای سعادت جامعه فدا کردند.
رئیس جمهور گفت: خداوند چند دین نفرستاده است‌، همه پیامبران پیامبر اسلام بوده اند و حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم(ص) همه از یک دین سخن گفته اند.
ْآقای احمدی نژاد افزود: پیامبران درپی این بودند که روابط اجتماعی بر اساس محبت و عدالت تنظیم شود و آنها به دنبال کشتار، غلبه و سلاح های اتمی ، شیمیایی و کشتار جمعی نبودند.
رئیس جمهور ادامه داد: پیامبران آمدند تا سلاح ها از بین برود و قلم و اندیشه‌ها به کار آید و انسان‌ها زندگی حیوانی را رها کنند اما نگاه نخست تقریبا از ابتدای تاریخ تا امروز بر مراکز قدرت و ثروت جهان مسلط بوده و صاحبان این نگاه ادعا کرده اند که می‌خواهد جامعه بشری را به سعادت برسانند.
ْآقای احمدی نژاد گفت: چون فهم آنها از انسان غلط بوده است‌، براساس تمایلات سرکش حیوانی حرکت می‌کردند و انسان را به سعادت نرسانده‌اند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تاریخ، سراسر جنگ، کینه و کشتار است، افزود: امروز چند رسانه در جهان از عشق و عدالت سخن می گویند و چند فیلم سینمایی برای بسط عدالت ساخته می شود؟
ْآقای احمدی نژاد ادامه داد: در دوره اخیر هم در دو عنوان و قالب مشخص مارکسیسم و لیبرالیسم همه توان خود را تخلیه کرده‌اند که مبنای این دو عنوان یکی است و اگرچه به ظاهر متضاد بودند اما هر دو ضد حقیقت انسان حرکت کرده‌اند.
رئیس جمهور گفت: مارکسیست‌ها برای استقرار خود 20 میلیون انسان را کشتند و لیبرال ها نیز برای سلطه جدید بر دنیا 70 میلیون انسان را در دو جنگ کشتند و امروز هم می‌کشند.
ْآقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه پای لیبرال‌ها در همه جنگ‌های تاریخ معاصر دیده می‌شود، افزود: آیا خداوند این عالم را خلق کرده است که این وضع تا ابد به این شکل ادامه یابد؟ اگر پاسخ مثبت باشد باید در خدایی و عدالت خدا شک کنیم اما اعتقاد ما این است خداوند ما را خلق نکرده است که فاصله طبقاتی، فقر، کشتار و سرکشی باشد.
رئیس جمهور گفت: جامعه بشری تاکنون این ارزش‌ها را در گستره زمین تجربه نکرده و جز در دوره برخی پیامبران و صالحان و در مقاطعی کوتاه، همه تاریخ بشر به طور عام پر از رنج و غصه است.
ْآقای احمدی نژاد افزود: هزاران سال هنرمندان و متفکران در آثار نظم، نثر و رمان ها حقیقت و آرزوی انسان را فریاد زده اند اما این حقیقت هنوز محقق نشده است.
رئیس جمهور با طرح این سؤال که این آرزوها کی محقق می شود، گفت: تا اکثریت قاطع انسان‌ها به دنبال عدالت، عشق و محبت نباشند و بر محور حقیقی عالم وحدت نکنند این آرزوها محقق نمی‌شود.
ْآقای احمدی نژاد افزود: خداوند محور حقیقی و عامل حاکم کردن سعادت بشری را از گذشته معرفی کرده و انسان را در پیمودن این راه رها نکرده است.
رئیس جمهور ادامه داد: زمانی که حاکمان جهان عادل، پاک و عاشق انسانها باشند عدالت در جهان برقرار می‌شود.
ْآقای احمدی نژاد گفت: چه کسی باید در جهان حاکم شود تا دنیا اصلاح شود؟ آیا رئیس جمهور آمریکا می تواند این ماموریت را انجام دهد؟
رئیس جمهور افزود: خداوند مصلح جهان را خلق کرده است و پیامبران الهی نیز وعده داده‌اند که باید فردی کامل و پاک بیاید.
ْآقای احمدی نژاد گفت: بالاخره نظم مارکسیستی رفت و نظم لیبرالیستی هم در آستانه اضمحلال و جهان نیازمند نظم جدیدی است ؛ دیگر نباید اجازه دهیم همان یرده داران نظم جدید خود را در جهان حاکم کنند بلکه نظم آینده جهان را باید ملت‌های عاشق عدالت و محبت تعریف کنند.
رئیس جمهور افزود: براساس وعده الهی باید انسان کامل‌، عادل مطلق و عاشق حقیقی انسان ها از نسل و جنس پیامبران بیاید و همراه با حضرت عیسی(ع) و همه پیامبران و صالحان جهان را اصلاح کند.

رئیس جمهور: از دشمنان بشریت نباید انتظار رحم و مروت داشت

رئیس جمهور گفت: از دشمنان بشریت نباید انتظار رحم و مروت داشته باشیم و باید خود را پیدا و حقیقت زندگی انسانی و حکومت واحد جهانی را معرفی کنیم .
آقای احمدی نژاد، به کینه و مخالفت استکبار با امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) با دست خالی آمد و 33 سال پیش در همین روزها وارد تهران شد که حکومت نظامی بود و تانک‌ها در خیابان‌ها در حرکت بودند.
رئیس جمهور گفت: امام(ره) از روزی که به تهران آمد با صدای بلند اعلام کرد که ما طرفدار همه مظلومان و یار و یاور همه کسانی هستیم که حقوق اساسی شان سلب شده است.
آقای احمدی نژاد افزود: پس از پیروزی انقلاب، روزهایی را گذراندیم که هرکس از خانه بیرون می آمد اطمینان به برگشت نداشت و گروه های تروریستی مورد حمایت غرب، اتوبوس ها را آتش می زدند و خردسالان در آتش می‌سوختند.
رئیس جمهور ادامه داد: آنها سپس جنگ سنگین هشت ساله را برما تحمیل کردند که در آن جنگ، همه قدرت‌های مادی دنیا علیه ما بودند.
آقای احمدی نژاد گفت: مگر گناه امام(ره) چه بود؟ امام(ره) همه را به پیروی راه انبیا و دوستی همه انسان‌ها با هم دعوت کرد.
رئیس جمهور افزود: امام(ره) معتقد بود همگان باید درپی عدالت باشیم و هشدار می‌داد که مرزبندی‌ها را شیطان می سازد.
آقای احمدی نژاد گفت: مسیحی، یهودی و مسلمان بودن فاصله ایجاد نمی کند بلکه فاصله را قدرتمندان برای حاکمیت خود ایجاد می کنند.
رئیس جمهور افزود: مردم آسیا،  اروپا، آمریکا و آمریکای لاتین هیچ اختلافی با هم ندارند و همه مشکلات را قدرتمندان ایجاد می‌کنند.
آقای احمدی نژاد اضافه کرد: در این شرایط باید حقیقت حکومت واحد جهانی را معرفی کنیم و چنین حکومتی متعلق به همه است و فقط مخصوص ملت ایران نیست.
رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد: چنین همایش‌هایی به درک حقیقت انسانیت منجر شود.

کد خبر 159134
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز