همشهری‌آنلاین: عضو کمیته منتخب طرح سوال از رئیس جمهور با اعلام اینکه سوال کنندگان از رئیس جمهوری از دو تن از اعضای هئیت رئیسه مجلس انتقاد دارند گفت: دو نفر از اعضای هئیت رئیسه مجلس برای توقف این طرح تلاش و دخالت می‌کنند.

عوض حیدرپور شهرضائی در گفتگو با همشهری آنلاین با تاکید بر اینکه نمایندگان امضاء کننده سوال از رئیس جمهور مصمم بر تصمیم خود برای به نتیجه رساندن این طرح هستند گفت: نمایندگانی هم که از ابتدا امضا کننده طرح سوال از رئیس جمهور نبودند و بعد به این گروه ملحق شدند بیشتر از نمایندگان اولیه بر تصمیم خود پافشاری دارند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد هئیت رئیسه مجلس برای به جریان انداختن دوباره طرح سوال از رئیس دولت با بیان اینکه معمولا هئیت رئیسه دخالت جدی در این موضوع نداشته است، افزود: وظیفه اصلی هئیت رئیسه گرفتن سوال و ارجاع آن به کمیسیون‌ها است.

عضو کمیته منتخب طرح سوال از رئیس جمهوری با اعلام اینکه سوال کنندگان از رئیس جمهوری از دو تن از اعضای هئیت رئیسه مجلس انتقاد دارند گفت: دو نفر از اعضای هئیت رئیسه مجلس برای توقف این طرح تلاش می‌‍کنند.

حیدرپور ادامه داد: بعضی مواقع اخباری از دهان برخی اعضای هئیت رئیسه بیرون می‌آید که  از نظر نمایندگان دخالت این افراد درباره طرح سوال از رئیس دولت است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق اصل ۸۸ قانون اساسی ایران، در صورتی که حداقل‏ یک‏ چهارم‏ نمایندگان‏ از رئیس‏ جمهور درباره‏ نحوه انجام وظایفش سوال‏ کنند او موظف‏ است‏ طی حداکثر یک ماه در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ نمایندگان جواب‏ دهد.

کد خبر 154810
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز