همشهری‌آْنلاین: سخنگوی طراحان سوال از رئیس​جمهور تاکید کرد محمدرضا میرتاج​الدینی معاون پارلمانی دولت به شدت به دنبال بازپس گیری امضای نمایندگان از طرح سوال از رئیس​جمهور است.

مصطفی رضاحسینی از رایزنی​های شدید میرتاج الدینی با نمایندگان امضا کننده این طرح خبر داد که از همان روز اول اعلام وصول این طرح، کار خود را شروع کرده تا امضاها را پس بگیرد. 
وی با تاکید بر اینکه این کار مردودی است و رئیس​جمهور قانونا باید پاسخگوی خانه ملت، افکار عمومی و قانون باشند در پاسخ به سوالی که به محتوای رایزنی​های میرتاج​الدینی با نمایندگان اشاره داشت گفت: به انحاء مختلف از فشار لابی و رابطه دوستی گرفته تا تهدید به توقف پروژه​های استانی و وعده بودجه تکمیلی برای انجام آن​ها در این رایزنی​ها عنوان شده است.

نماینده شهربابک به خبر آنلاین گفت: این رویه زشتی است و دولتمردان باید به خواست نمایندگان مردم احترام بگذارند و پاسخگوی آنچه مطرح شده است باشند. آنها اگر پاسخ قانع کننده​ای به سوالات نمایندگان ندارند، به عملکرد غیرقانونی خود اذعان کرده و اشتباهاتشان را بپذیرند.

سخنگوی طراحان سوال از رئیس​جمهور با بیان اینکه 79 نماینده امضا کننده طرح سوال از رئیس​جمهور بسیار مصمم هستند و کسی تا کنون امضایش را پس نگرفته است، ادامه داد: البته ممکن است دولتمردان بخواهند جنگ روانی به راه انداخته و از بازپس گیری برخی امضاها خبر دهند اما این خبر صحت ندارد و آنها به جای مقاومت در برابر سوال باید بیایند پاسخ دهند.

عوض حیدرپور شهرضائی عضو کمیته منتخب طرح سوال از رئیس جمهور نیز در گفتگو با هشمهری‌آنلاین با اعلام اینکه سوال کنندگان از رئیس جمهوری از دو تن از اعضای هئیت رئیسه مجلس انتقاد دارند گفت: دو نفر از اعضای هئیت رئیسه مجلس برای توقف این طرح تلاش و دخالت می‌کنند.

کد خبر 154814
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز