همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در اولین کنگره بزرگداشت شهدای نوجوان سراسر کشور اظهار داشت: یاد و نام شهدا و تجلیل از آنان ترسیم راه روشن آینده برای ملت ایران و همه ملت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه جهان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور با گرامیداشت یاد همه شهدا و امام راحل تصریح کرد: ما همواره باید قدردان خانواده معظم شهیدان بخاطر عظمت و ایستادگی آنها باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان موجودی ابدی است و خداوند انسان را صاحب اختیار قرار داده و او را با قدرت انتخاب آفریده و فرصت زندگی دنیایی را برای ترسیم زندگی ابدی به او هدیه داده است، گفت: همه انسان‌ها در طول تاریخ قدرت انتخاب داشته و با انتخاب خود چگونگی ساختن آینده را رقم می‌زنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه بالاترین سرمایه وجودی هر انسان عمر دنیایی و فرصت زندگی اوست که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد: اگر فرصت زندگی وجود نداشت بسیاری از استعدادهای انسان شکوفا نمی‌شد و ارزش‌هایی نظیر ایمان و کفر، عزت و ذلت و شجاعت و ترس معنا پیدا نمی‌کرد.

رئیس جمهور دومین سرمایه وجودی انسان را حقیقت و جوهره انسانی هر فرد دانست و گفت: دستیابی به بالاترین قله‌های الهی و انسانی و کمال بشری در فطرت و استعدادهای فطری انسان نهادینه شده و هر انسان به میزان بهره‌گیری از حقیقت و جوهره انسانی به آنها خواهد رسید.

دکتر احمدی‌نژاد زندگی دنیایی را فرصتی برای بهره‌گیری و رسیدن به قله‌های کمال عنوان کرد و گفت: دستیابی به مراتب کمال انسانی و الهی شدن در همه انسان‌ها وجود دارد و رسیدن به آنها هیچ ارتباطی با سن افراد ندارد و انسان‌ها در هر سنی می‌توانند به این ارزش‌ها دست پیدا کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهادت پرواز بلند و سریع به بالاترین قله کمال انسانی است، اظهار داشت: شهدای نوجوان کشور در حقیقت بهترین استفاده را از زندگی دنیایی خود کردند و به بالاترین مراتب کمال رسیدند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: هنگامی که به گذشته تاریخ نگاه می‌کنیم در می‌یابیم آنانی که امام و یاران امام را در حادثه عاشورا یاری نکردند، دیگر نامی از آنها باقی نمانده هر چند که برای دورانی کوتاه به قدرت، ثروت و لذت‌های دنیایی دست یافتند و در حقیقت کسانی پیروز شدند که از لحظات عمر خود به خوبی و در مسیر صحیح استفاده کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدای نوجوان با ایثار و فداکاری‌های خود امروز را برای ملت ایران ساختند و ما نیز باید فردای روشن را برای آیندگان خود بسازیم اظهار داشت: خدا را شاکرم که نوجوانان ما امروز با ایمان، آگاهی و صداقت در سنین پایین مسیر صحیح و راه کمال و استفاده درست از زندگی را پیش گرفتند و مطمئن هستم نوجوانان امروز ملت ایران زیباترین آینده را برای همه بشریت ساخته و امانت الهی انسان را به امام عصر(عج) هدیه خواهند کرد.

کد خبر 161949
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز