همشهری آنلاین: اقدام رئیس جمهور در تعیین دبیر هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی در حالی است که گویا وی فراموش کرده دولت نهم این هیئت را 6 سال پیش منحل کرده بود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور هفته گذشته در حکمی محمدعلی حجازی را به عنوان عضو و دبیر "هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی" منصوب کرد.

چهان در این زمینه نوشت: اقدام رئیس جمهور در تعیین دبیر هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی در حالی است که گویا وی فراموش کرده، دولت نهم این هیئت را 6 سال پیش منحل کرده بود.

خبر انحلال این هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی را روز دهم بهمن ماه سال 1384، غلامحسین الهام سخنگوى دولت در نشست هفتگى اش با خبرنگاران اعلام کرد.

وی در این باره گفت: «رویکرد هیات نظارت و پیگیرى قانون اساسى مورد نظر ما نبوده است و دولت در اجراى قانون اساسى نیازمند چنین هیاتى نیست.»

الهام تاکید کرد که «دولت از هر ظرفیتى براى انجام وظایف خود در اجراى قانون اساسى استفاده مى‌کند، اما این منوط به هیات خاصى نیست.»

هیات پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی از آذر 1376 با حکم محمد خاتمی برای کمک به رئیس جمهور در اجرای وظیفه «اجرای قانون اساسی» که طبق اصل 113 وظیفه رییس جمهور است تشکیل شد تا وی از اختیارات خویش جهت تذکر و اخطار استفاده کند.

مهرپور، شوشتری، افتخار جهرمی و سید محمد هاشمی از اعضای ۸ ساله این هیئت بودند و موسوی لاری، هاشم زاده هریسی، امینی و محمدعلی ابطحی نیز هرکدام چندسالی عضو این هیئت بودند.

اکنون روشن نیست که دکتر احمدی نژاد بر چه اساسی برای این هیئت منحل شده آن هم توسط دولت خودش حکم دبیری زده است!

برخی ناظران سیاسی احیای این هیات را در راستای ترفند برخی اطرافیان خاص و عناصر تندرو برای ایجاد تنش در میان قوا ارزیابی می‌کنند.
کد خبر 160343
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز