پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور کشورمان گفت: مسائل منطقه‌ای، راه حل منطقه‌ای دارد و باید با تفاهم، همکاری و احترام به حقوق، فرهنگ، استقلال و منافع ملت‌های منطقه، مسائل را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد پیش از ترک تهران به مقصد اسلام‌آباد به منظور شرکت در سومین اجلاس سه‌جانبه سران کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان با تشریح اهداف این سفر تصریح کرد: دخالت بیگانگان در امور منطقه و حضور نظامی گسترده و اقدامات نظامی آنها باعث شده که ناامنی و مشکلات شدیدی در منطقه به‌ویژه در افغانستان و پاکستان به‌وجود آید.

وی افزود: تاکنون طرح‌های فراوانی برای حل مسائل و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ارائه شده است اما از آنجا که اراده‌های فرامنطقه‌ای به دنبال تامین منافع خود هستند و به شخصیت، منافع و موجودیت ملت‌های منطقه احترام نمی‌گذارند، تمام این طرح‌ها با مشکل مواجه شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما از ابتدا معتقد بودیم مسائل منطقه، راه حل منطقه‌ای دارد، اظهار کرد: باید با تفاهم، گفت‌وگو، همکاری و احترام به حقوق، فرهنگ، استقلال و منافع ملت‌های منطقه مسائل را حل کنیم.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران دو نشست سه‌جانبه در تهران برگزار شد و جهت‌گیری‌ها و اصول همکاری‌های سه‌جانبه و مبانی حل مسائل منطقه مورد توافق قرار گرفت و در دو بیانیه بر آنها تاکید شد.

وی یادآور شد: ما همچنان معتقدیم سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان دارای پیوندهای تاریخی عمیقی هستند و ملت‌های منطقه باید با هم زندگی کنند و مکمل هم باشند و به منافع یکدیگر احترام بگذارند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مسائلی مانند ناامنی، تروریسم، مواد مخدر، اختلاف‌افکنی دشمنان و تلاش آنان برای سیطره بر منطقه و پیشبرد سیاست‌های استعماری، مسائل مشترکی هستند که باید با کمک هم این مسائل را حل کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه پیشنهاداتی در دو نشست گذشته برای حل این مسائل مطرح شده است، ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس گام‌های بلندتری در جهت همبستگی منطقه‌ای و کمک به امنیت و صلح برداشته شود.

کد خبر 160647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز