همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با تاکید بر عزم دولت در جهت بر قراری عدالت از آن به عنوان یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها یاد کرد و گفت: هدف اصلی از اتفاقاتی که در بازار سکه و ارز ایجاد شد، ضربه زدن به طرح هدفمندی یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی بود.

president

محمود احمدی‌نژاد که در راستای دور چهارم سفرهای استانی به استان البرز سفر کرده در جمع مردم این استان گفت: سنت نوروز سرشار از پاکی، توحید، غمخواری و دلسوزی و همبستگی در زندگی اجتماعی است. این روز که به ابتکار ایرانیان پایه‌گذاری شد، پیام‌آور نوروز واقعی است که روزی در زندگی بشر اتفاق می‌افتد، پایه‌گذاری نوروز از الهامات الهی بوده است و امروز جامعه جهانی براساس انتخاب خود نوروز را جشن جهانی اعلام کرده و از همه ملت‌ها خواسته است که این روز را جشن بگیرند. مهمترین اظهارات رئیس جمهور در این مراسم به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

  • بشریت در انتظار روزی است که توحید و عدالت و محبت شکوفا شود و این آرزو توسط یک انسان آسمانی که وارث انبیاء است، یعنی امام عصر(عج) محقق خواهد شد. بر همین اساس در هر نوروز و در لحظه تحویل سال بهترین دعا یاد امام زمان (عج) است.
  • استقرار عدالت از وظایف دولت است. عدالت پایه سعادت جامعه انسانی است کمال و آرامش و امنیت جامعه در سایه عدالت محقق می‌شود، اگر عدالت نباشد استعدادها فرصت شکوفایی پیدا نمی‌کنند و بر همین اساس پیامبران بعد از دعوت به توحید اولین وظیفه شان تحقق عدالت بوده است؛ چراکه با عدالت فرصت رشد برای انسان‌ها و سعادت جامعه را فراهم می‌کند.
  • مسوولیت دولت پافشاری بر عدالت است و البته انجام این ماموریت سنگین‌ترین و سخت‌ترین ماموریت‌هاست، برای خیلی کارها کف می‌زنند، اما عکس‌العمل‌ها در قبال اجرای عدالت منفی است و هر زمان در هر نقطه‌ای از عالم وقتی گروهی بر عدالت پافشاری کنند، قلدرها ،‌مفت‌خورها، گردن‌کلفت‌ها که همیشه از زحمات دیگران سود می‌‌برند و دوست دارند بدون کار و تلاش به سودهای کلان برسند، در مقابل آن می‌ایستند.
  • در میان شما مردم کرج تجدید عهد می‌کنم که اساس دولت نهم و دهم برای اجرای عدالت بوده است و در کنار شما، همراه شما تا نفس در بدن داریم، علی‌رغم همه فشارهای جهانی در کنار شما تا استقرار عدالت خواهیم ایستاد.
  • تشویق‌ه ، لبخندها و تعریف‌های قدرت‌های فاسد وقلدرهای داخل و خارج را با لبخند رضایت یکی از مردم ایران هرگز عوض نمی‌کنم و تا لحظه‌ای که نفس دارم و توان دارم از نوکری شما مردم سر سوزنی فروگذار نخواهم کرد.
  • مهمترین هدف طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرای عدالت بود که دولت به پشتوانه شما قدم در این راه گذاشت و با کمک شما این گام برداشته شد. اجرای این طرح باید تا آخر ادامه پیدا کند.
  • از ابتدا قدرت‌های بزرگ و برخی نیز که در داخل کشور منافع‌شان به خطر می‌افتاد و می‌افتد مخالف این طرح بودند، شروع به یاس پراکنی کردند، اما پس از آنکه دیدند ملت ایران این طرح را با موفقیت به اجرا درآورد، تصمیم گرفتند تا با عملیات روانی و ایجاد اختلال در بخش‌های اقتصادی مختلف به این طرح آسیب بزنند.
  • هدف اصلی از اتفاقاتی که در بازار سکه و ارز ایجاد شد، ضربه زدن به طرح هدفمندی یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی بود.
  • ما مشکلی در اقتصاد نداریم، اما در این زمینه بسیار پیچیده عمل کردند و از سوی دیگر نیز برخی در رسانه‌ها به این مسائل دامن زدند.
  •  علی‌رغم این که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تلاش می‌کردند تا اجازه ندهند فضای آرامش و ثبات اقتصادی کشور آسیب ببیند، اما برخی به طور مداوم به مسائل پیش آمده در بازار سکه و ارز دامن می‌زدند.
  • هیچ مشکل حادی در کشور وجود ندارد و تنها یک جنگ روانی است ما به آن‌ها می‌گوییم که اشتباه می‌کنید؛ چرا که پایه‌های ملت ایران و پایه‌های اقتصاد ایران محکم است و به فضل الهی بر تمامی مشکلات غلبه خواهد کرد.
  • یکی از ضعف‌های اساسی وجود بیکاری است که برای رفع آن باید بسیج شویم به عنوان خادمی که از شرایط و امکانات کشور اطلاعات کافی دارم می‌گویم که می‌شود در یک مدت کوتاه ریشه بیکاری را از این سرزمین برچید و خشک کرد، اما شرط آن این است که همه کمک کنند.
  • عده‌ای می‌گویند که ایجاد اشتغال زیاد در یک مدت کوتاه امکان‌پذیر نیست و برخی علاوه بر این پشت پا هم می‌زنند و به جای این‌که دولت را یاری دهند، راهش را سد می‌کنند و جلوی پول و مقررات لازم را می‌‌گیرند. ما بهترین سرزمین و بهترین جوانان را داریم و معتقدم که می‌شود سالی 2/5 میلیون شغل ایجاد کرد.
  • اگر مانع تراشی نکنند، تا پایان دولت دهم بیکاری را ریشه‌کن خواهیم کرد.
  • خیال می‌کنید که با همراهی چهار الی پنج حاکم سبک‌مغز منطقه ما می توانید پایه‌های خود را در منطقه محکم کنید. آنها پایگاهی در منطقه و در بین ملت‌های خود ندارند و اگر یک روز به ملت‌های خود آزادی بدهند، ملت‌هایشان ظرف یک روز آنها را ریشه‌کن می‌کنند.
  • شما به ملت ایران چنگ و دندان، ناو و بمب نشان می‌دهید، ولی ملت ایران برای این‌گونه تهدیدها ارزشی قائل نخواهد بود. اگر منطق، ادب و اخلاقی دارید بیاورید، ملت ایران فرهنگ ، تمدن ، انسانیت و اخلاق را می‌پذیرد.
  • دنیا از دست آنها خسته شده است و جهان نیازمند یک تغییر اساسی است، اینها فکرشان مربوط به دوران عصر حجر است، دارای افکاری منجمد و ضد انسانی هستند. آنها باید بروند و جای خود را به انسان‌های صالح بدهند و به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر 163313
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز