همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این‌که «همه انسان‌ها به دنبال سعادت و کمال هستند» گفت: برای رسیدن به سعادت باید به خدا نزدیک شد و راه نزدیک شدن به خدا صراط مستقیم بوده که این صراط مستقیم هم انسان کامل و معصوم است که از ناحیه آسمان تعیین شده است.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در آخرین برنامه‌ سفر استانی هیات دولت به استان البرز در دیدار منتخبین، ‌ایثارگران و مدیران این استان بالاترین و بهترین هدیه خدا به بشریت را انسان کامل معرفی کرد و گفت: انسان کامل که از ناحیه خدا تعیین شده تا انسان را به سوی کمال و جایگاه حقیقی‌اش راهنمایی کند بهترین هدیه خدا به بشریت است که اگر نبود سعادت و کمال برای انسان دست یافتنی نبود.

 رییس‌جمهور با اشاره به روایتی از امیر مومنان علی(ع) مبنی بر این‌که تعدادی از یاوران عدالت‌گستر حقیقی از طالقان برمی‌خیزند، افزود: این سخن از سوی حضرت علی(ع) بیراه نیست و حداقل می‌توان آن را این‌گونه تفسیر کرد که عشق به امام زمان(عج) و شناخت امام زمان(عج) در بین مردم طالقان عمیق‌تر بوده و مردم این دیار امام زمانی‌تر هستند.

 احمدی‌نژاد تسریع در پیشرفت و دستیابی به کمال و سعادت برای انسان را از ناحیه امام ذکر و تصریح کرد: اگر کسی امام را شناخت و از او پیروی کرد و در مسیر معرفی شده از سوی امام حرکت کرد، کارها و تلاش‌هایش برکت یافته و هر قدم او به اندازه صد قدم ثمر و برکت خواهد داشت.

 رییس‌جمهور از مردم استان البرز خواست تا در این گردهمایی قراری با یکدیگر بگذارند و با تکیه بر همین آموزه‌ها و پیروی از امام عصر(عج) با استفاده از امکانات انسانی و طبیعی استان، دست در دست یکدیگر داده و به سرعت استان البرز را ساخته و آن را به الگویی درخشان و پیشرفته در معرض دید جهانیان و مایه افتخار ملت ایران قرار دهند.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «علم و ایثار دو بال برای انسان و دو روی یک سکه هستند» گفت: عالم حقیقی ایثارگر تربیت کرده و علم حقیقی و مفید حاصل ایثارگری است.

 رئیس‌جمهور علم و ایثار را ابزار اوج گرفتن و پرواز انسان برشمرد و اظهار کرد: انسان بدون علم و ایثار به جایی نخواهد رسید و این دو رمز پرواز انسان تا ملکوت و قله‌های کمال انسانی هستند.

کد خبر 163406
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز