همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور از بکارگیری یک‌هزار دستگاه خودروی کنترل نامحسوس در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: خط قرمز پلیس در نوروز امسال برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و راست و حرکت از سمت راست است و خودروی رانندگان حادثه‌ساز برابر قانون تا 72 ساعت توقیف می‌شود.

راهور

 به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار روز یکشنبه در مانور "تقویت و توسعه کنترل نامحسوس ترافیک" با اشاره به اینکه در نوروز امسال علاوه بر تیم‌های محسوس از تیم‌های نامحسوس به طور ویژه استفاده خواهد شد، گفت: علاوه بر خودروهایی که امسال به صورت ویژه در طرح نامحسوس به کارگیری می‌شوند از ظرفیت‌های ستادهای نیروی انتظامی استان‌ها نیز در طرح امسال استفاده خواهد شد.

 فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا امکان تخلف را در نوروز امسال کاهش دهیم، گفت: با به کارگیری تیم‌های نامحسوس جو ناامنی برای رانندگان متخلف ایجاد خواهد شد و احساس امنیت مردم در تردد افزایش می‌یابد.

 وی از انجام تست سلامت در نوروز امسال خبر داد و گفت: علاوه بر تیم‌های کنترل پلیس راه تیم‌های تست سلامت در جاده‌های کشور مستقر می‌شوند و نسبت به کنترل و انجام تست رانندگان پرخطر اقدام می‌کنند.

 مهماندار بیشترین حضور نیروهای پلیس راه را در محورهای تهران مشهد، محورهای شمالی استان تهران و محورهای تهران به شیراز و تهران به اهواز عنوان کرد وگفت: درعین حال هم‌اکنون محورهای تهران ـ مشهد و اصفهان ـ شیراز به دوربین‌های ثبت تخلف و نظارتی مجهز شده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از آغاز طرح نوروزی نیز محورهای هزار و فیروزکوه به این دوربین‌ها مجهز شوند.

 فرمانده پلیس راه کشور از ضبط گواهینامه رانندگان متخلفی که میزان نمره منفی آنها به حد نصاب رسیده باشد در طرح نوروزی خبرداد و گفت: قطعا ماموران پلیس راه در جاده‌های کشور علاوه بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز که خط قرمز پلیس راه خواهد بود گواهینامه رانندگانی که میزان نمره منفی آنها به حد نصاب رسیده باشد را ضبط خواهند کرد و لذا به کلیه رانندگان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان در طرح نوروزی امسال تخلف نکنند چرا که قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

 وی در خصوص برخی اقدامات رانندگان متخلف در دست‌کاری پلاک و استفاده از اسپری‌های ویژه برای جلوگیری از ثبت تخلف، گفت: ماموران پلیس راه در این خصوص کاملا توجیه شدند و علاوه بر برخورد با هرگونه دستکاری پلاک رانندگان متخلف در این خصوص را به دادگاه معرفی می‌کنند.

 مهماندار از کنترل شدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی در نوروز امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص داریم که به زودی آنها را اعلام می‌کنیم اما درعین حال برخی موضوعات مانند خستگی و خواب‌آلودگی نیز به خود رانندگان باز می‌گردد و آنها باید خودشان در این خصوص رعایت کنند.

آدم‌نژاد ـ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه در سفرهای نوروزی امسال موضوع تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس کنترل معاینه فنی حمل بار و مسافر از مراکز مجاز احراز سلامت رانندگان این ناوگان ارتقاء مهارت آنها و انجام آموزش‌های لازم برای سفرهای نوروزی بخشی از برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوروزی است.

کد خبر 161792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز