جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رعایت بهداشت فردی و خودداری از مصرف غذاهای نیم پز بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای در سفر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که در سفرهای برون شهری احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای به ویژه در کودکان افزایش می‌یابد، گفت: شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، نوشیدن آب سالم (آب معدنی و یا آب جوشیده) خودداری از خرید مواد غذایی غیر بهداشتی، خودداری از مصرف سبزی و سالاد در رستــــــوران‌های جاده‌ای و توجه به تاریخ تولید و انقضا مواد غذایی را از مهمترین نکات در پیشگیری از مسمومیت است.

دکتر پوران قبادی افزود: در سفر به مناطق روستایی از مصرف لبنیات، بستنی و شیر محلی خودداری و در سفر از لبنیات پاستوریزه استفاده شود.

وی با اشاره به این که استفاده از کنسروهایی با قوطی‌های برآمده، فرورفتگی یا دارای نشتی می‌تواند به سلامتی فردی آسیب جدی وارد کند، گفت: در صورت استفاده از غذاهای کنسرو شده ابتدا آن را به مدت20دقیقه بجوشانید و سپس مصرف شود.

مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت مشاهده علائمی همچون تهوع، استفراغ، دردهای شکمی و اسهال از بیمار بخواهید به آرامی دراز بکشد و استراحت کند، به او مایعات رقیق و فراوان همچون (آب، آبمیوه رقیق شده یا چای کمرنگ) بدهید و هوای اتاق را تهویه کنید و در صورت بدتر شدن وضع بیمار با ورژانس 115 تماس بگیرید یا به دیگر مراکز درمانی مراجعه کنید.

کد خبر 164048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز