همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی در آستانه حلول سال 1391، روز جهانی نوروز را گرامی داشت.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران؛ در پیام بان کی مون آمده است: امروز، به پشتوانه 3000 سال تاریخ جهان و برای 300 میلیون انسان، نوروز مناطق و ملیت‌ها، مذاهب و زبان‌ها را برای سهیم شدن در تجدید حیات در اولین روز بهار متحد می‌کند.
نوروز روزی است برای خانواده‌ها و دوستان، برای ضیافت خوراکی‌ها. روزی است برای جشن گرفتن ارزش احترام متقابل و آرزو برای سازگاری تمام جوامع. نوروز لحظه پاکی و تولد مجدد و فرصتی برای تجدید آرزوها برای صلح و حسن نیت است. هر نوروز جلوه‌گاه تنوع جهان و ارائه‌کننده فرصتی برای تعمیق روابطی است که همه ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند. به همین دلیل است که اخیراً نوروز به "فهرست نمایندگان میراث فرهنگی ناملموس بشری یونسکو" اضافه شد.  در پی این تلاش، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 21 مارس را روز جهانی نوروز اعلام کرد.

در زمان تغییرات جهانی و ناپایداری، در بسیاری از مناطقی که نوروز در آنها جشن گرفته می‌شود، پیام صلح که در بطن این رسم است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

افکار اینجانب همراه جوامعی است که نوروز را تحت شرایط دشوار گرامی می‌دارند.
این تعطیلی یادآور این است که در سرنوشت مشترکی سهیم هستیم و باید در راستای آینده‌ای بهتر برای همگان تلاش کنیم.

اجازه دهید به افراد برای جشن گرفتن تولد مجدد زندگی ملحق شویم و تعهد خود را برای ایجاد جامعه جهانی امن، عادلانه و سرشار از صلح بیان نماییم. این وعده نوروز و وظیفه ما در سراسر سال است.

کد خبر 163955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز