همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از حضور صنعت بیمه در جاده‌ها برای نخستین‌بار و به منظور ارائه خدمت به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی در رزمایش ترافیکی نوروز 91 با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از 25 اسفند تا 15 فروردین اجرا می‌شود گفت: طرح نوروزی بزرگترین و پرحجم‌ترین عملیات ترافیکی هرسال محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم برای کسب آرامش و آغاز یک سال کاری جدید اغلب در ایام نوروز به مسافرت می‌روند، بر ضرورت اجرای یک طرح ویژه به منظور برقراری ایمنی سفر آنها تاکید کرد و افزود: برای برقراری امنیت و رفاه مردم در سفرهای نوروزی، امسال بیش از نیم میلیون نفر از سازمان‌ها مرتبط با این موضوع سازماندهی شده‌اند و در طول اجرای این طرح ارائه خدمت می‌کنند.

وی رزمایش امروز را بزرگترین رزمایش طرح نوروزی در چند دهه گذشته دانست و گفت: امروز آخرین تمرین‌ها در قالب این رزمایش انجام می‌گیرد.

مومنی در ادامه از پیش‌بینی بیش از 10 هزار تیم خودرویی در سراسرکشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود: علاوه بر این سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز به یکهزارو 200 تیم خودرویی، اورژانس کشور چهارهزار و 200 تیم خودرویی، امداد خودرو سایپا 1800 تیم و امدادخودرو ایران نیز یکهزار و 182 تیم خودرویی در جاده‌های سراسر کشور مستقرخواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به پیش‌بینی سه هزار تیم خودرویی توسط پلیس ترافیک شهری افزود: علاوه بر این سه هزار تیم خودرویی نیز توسط پلیس راه سازماندهی شده است.

مومنی با اعلام استقرار همه تیم‌های طرح نوروزی در جاده‌های کشور از عصر امروز خاطرنشان کرد: علاوه بر دستگاه‌های مرتبط با طرح نوروزی و طرح‌های دیگر ایام سال پلیس، بالغ بر 10 میلیون همیار پلیس نیز تلاش می‌کنند تا سفرهای نوروزی باکمترین خسارت و آسیب انجام شود.

به گفته وی بیش از 100 هزار بازرس نامحسوس نیز در تمامی ساعات شبانه‌روز و در کلیه جاده‌های کشور حضور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال با همکاری همه دستگاه‌ها شاهد نوروزی بدون حادثه باشیم.

پیش‌بینی 30 فروند وسیله پرنده در طرح نوروزی سال 91

به گزارش ایسنا، وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از پرسنل بخش‌های مختلف ناجا در طرح نوروزی امسال کمک گرفتیم اعلام کرد: امسال بیش از 150 هزار نفر در پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب طرح نوروزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته وی تمامی واحدهای ستادی، اداری، خدماتی همچون شماره‌گذاری و مرکز صدور گواهینامه در نوروز امسال تعطیل شده و از کلیه پرسنل راهور ناجا برای طرح نوروزی استفاده می‌کنیم.

مومنی در ادامه ضمن درخواست از مردم برای مشارکت با نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر عوامل اجرایی طرح نوروزی در برقراری سفرهای ایمن، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم که در رانندگی شتاب نداشته باشند و دو تا سه برابر زمانی که در شرایط عادی برای یک مسیر نیاز دارند را صرف مسافرت کنند.

وی پیش‌بینی کرد که موج اول سفرهای نوروزی از فردا آغاز شود و افزود: بزرگترین حوادث حاصل کوچکترین غفلت‌ها است و مردم برای امنیت خود باید از عجله اجتناب کنند.

اختصاص ناوگان هواناجا به مسیرهای پرتردد منتهی به قطب‌های گردشگری

به گزارش ایسنا، همچنین امیرشرفی فرمانده هواناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 30 فروند انواع وسیله پرنده در طرح نوروزی امسال خاطرنشان کرد: ناوگان هوایی ناجا از ابتدای طرح نوروزی در کنار دیگر عوامل اجرایی حضور خواهد داشت.

به گفته وی ناوگان هوایی بیشتر به مسیرهایی اختصاص می‌یابد که منتهی به قطب گردشگری بوده و طبعا مسافران بیشتری در آن تردد می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی ناوگان هوایی به کار گرفته شده در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته یادآور شد: حدود 500 نفر از نیروهای هواناجا در در طرح نوروزی حضور دارند.

کد خبر 163750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز