همشهری آنلاین: سامانه هوشمند کنترل ترافیک آزاد راه قم- تهران، با حضور فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد.

پلیس راهور

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ در این سامانه علاوه بر سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط ، تردد شماری و مدیریت زمان سفر هم رصد میشود.

امکان کنترل فاصله طولی خودروها ویژگی منحصر بفرد این سامانه است .
درحال حاضر بیش از 2 هزار کیلومتر از جاده های کشور زیر پوشش کنترل هوشمند است.
فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم گفت: کاهش بیشتر تلفات رانندگی دور از دسترس نیست و باید این اتفاق بیفتد.
سردار سرتیپ احمدی مقدم افزود: افتتاح این سامانه در ایام تعطیلات نشان می‌دهد که ما برای کنترل ترافیک، وقت تلف نمی کنیم.

وی گفت: شعار امسال نیروی انتظامی بهار ما، آرامش مردم است و تصورم این است که توانسته ایم این موضوع را تأمین کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی، به آمار کاهش سوانح رانندگی در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: آمار نشان می‌دهد که ما 10 درصد کاهش تصادفات داشتیم که به تبع آن تلفات نیز کاهش یافته است، اما باید بیشتر تلاش کنیم تا این آمار به حداقل برسد.

سردار احمدی مقدم با تشکر از تلاش‌های راهور ناجا گفت: نیروهایی مانند اورژانس، جمعیت هلال احمر، امداد خودرو، شهرداری و راهداری ها کمک قابل توجهی به آرامش جادهها کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سرعت ساخت و بهره برداری از مسیرهای ریلی در کشور کند است، افزود: با استفاده بیشتر از مسیرهای ریلی تلفات کاهش می یابد و با توجه به پهناور بودن کشور، این یک نیاز است.

وی گفت: پیش از سال 90 به ازای 9 مجروح در تصادفات یک کشته داشتیم که تا پایان سال 90 این آمار را یک کشته به ازای 16 مجروح رساندیم که این هم به قوانین برمی گردد و هم نتیجه رانندگی بهتر مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد هزینه تخلف بالاتر برود تا مردم تخلف نکنند.

فرمانده نیروی انتظامی، حضور شرکت های سرمایه گذار در بخشهای کنترل راه‌ها را یک فرصت مناسب دانست و گفت: با این کار تصدی گری کاهش می یابد و هر چه زودتر راه‌ها کنترل می شود.

وی گفت: این شرکت‌ها می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و ما نیز خدمات آنها را خریدار هستیم.
به گفته سردار مومنی رییس پلیس راهور کشور با راه اندازی سامانه های کنترل هوشمند در چند سال اخیر در محورهای پرتردد، آمار تخلفات رانندگی از حدود 10 به زیر یک درصد کاهش یافت.

سرهنگ نظری سرپرست فاوای نیروی انتظامی هم گفت: در 6 ماه آینده کنترل هوشمند محورهای هراز و فیروزکوه تکمیل می شود و محور چالوس هم زیر پوشش قرار میگیرد.

کد خبر 164414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز