جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش 2 ساعته زمان اجرای طرح زوج و فرد از شنبه 27 اسفند خبر داد.

طرح ترافیک

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در راستای ایجاد تسهیلات برای شهروندان تهرانی در خصوص خریدهای نوروزی زمان اجرای طرح زوج و فرد در پایتخت در روزهای شنبه و یکشنبه همانند طرح ترافیک از ساعت 6:30 تا 17 خواهد بود ولی در عین حال توصیه می‌کنیم شهروندان تا حد امکان از وسایط حمل و نقل عمومی برای خریدهای خود استفاده کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال 91 گفت: بر این اساس آرم‌های طرح ترافیک سال آینده از 14 فروردین ماه سال 91 معتبر بوده و اعتبار آرم‌های سال جاری تنها تا 28 اسفندماه است؛ لذا به کلیه شهروندان توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به دریافت آرم طرح ترافیک جدید خود اقدام کنند تا در سال آینده با مشکل مواجه نشوند.

 وی با اشاره به این که طرح ترافیک و زوج و فرد از 29 اسفند 90 تا پایان روز 13 فروردین ماه در تهران اجرا نمی‌شود در خصوص آرم‌های سال 91 نیز گفت: دارندگان آرم‌های طرح ترافیک سال آینده امسال نمی‌توانند از آرم‌های خود استفاده کنند چرا که این آرم‌ها برای پلیس در سال جاری هیچگونه اعتباری ندارد.

خودرو رانندگان پرخطر تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ می‌ماند

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز به دلیل کاهش حجم بار ترافیک زمینه تخلفات حادثه‌ساز به خصوص در بزرگراه‌ها ایجاد می‌شود افزود: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب و ... را در بزرگراه‌ها با قاطعیت اجرا می‌کنند که در این راستا علاوه بر گشت‌های محسوس و نامحسوس فعلی، 20 دستگاه خودرو گشت نامحسوس از انواع مختلف خودروها در نوروز امسال به ناوگان پلیس تهران افزوده شده است.

 وی با تاکید بر این که پلیس در نوروز امسال با کمک دوربین‌های مکانیزه تلاش خواهد کرد تا ترافیک و تخلفات رانندگان را کنترل کند افزود: در عین حال طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه با کمک 120 دستگاه خودرو در بزرگراه‌های تهران در ایام نوروز اجرا می‌شود.

 رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه بر اساس ابلاغیه صورت گرفته ماموران پلیس با تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی و بدون اغماض برخورد می‌کنند به ایسنا گفت: خودروهایی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند و توقیف شوند تا پایان تعطیلات در پارکینگ باقی می‌مانند لذا به کلیه رانندگان اکیدا توصیه می‌کنیم از انجام تخلفات حادثه ساز در نوروز خودداری کنند.

 فعال بودن مراکز ترخیص خودرو تا 28 اسفند

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز جمعی از شهروندان از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند گفت: به این رانندگان نیز توصیه می‌کنیم از انجام تخلف جدا خودداری کرده و از توقف‌های غیرمجاز و سدمعبر خودداری کنند.

 وی در عین حال به ایسنا گفت: ‌مراکز ترخیص خودرو تا 28 اسفند ماه سال جاری تا ساعت 17 آماده ارایه خدمات به شهروندان برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت آنهاست.

 رئیس پلیس راهور تهران از رانندگانی که خودروی آنها به دلیل سد معبر یا توقف‌های غیر مجاز به پارکینگ منتقل شده است خواست در صورت نیاز با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

کاهش یک دقیقه‌ای زمان رسیدن به صحنه تصادفات در اسفند ماه

 وی همچنین از کاهش یک دقیقه‌ای زمان رسیدن پلیس به صحنه تصادفات در اسفند ماه خبر داد و گفت: بر این اساس میانگین زمان رسیدن پلیس راهور به صحنه تصادفات در پایتخت به 8 دقیقه کاهش یافت. در عین حال در روزهای پایانی سال تلاش کرده‌ایم برای رفاه حال شهروندان واحدهای موتوری خود را افزایش دهیم تا پلیس در سریعترین زمان ممکن به صحنه تصادفات یا ترافیک‌های مقطعی برسد.

کد خبر 163752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز