همشهری‌آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال تاکید کرد: خودرو رانندگانی که نوروز امسال در پایتخت تخلف حادثه‌ساز داشته باشند تا پایان تعطیلات در پارکینگ‌ها می‌مانند.

پلیس

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه کلیه پرسنل راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در روزهای پنجشنبه و جمعه 25 و 26 اسفندماه سال جاری به صورت صد در صد آماده باش هستند افزود: بر این اساس پرسنل راهنمایی و رانندگی تهران از ساعت 6 صبح پنجشنبه در محل‌های موردنظر مستقر می‌شوند.

وی افزود: از ساعت 6 صبح پنجشنبه 25 اسفندماه سال جاری تا عادی شدن وضعیت ترافیک،‌ تردد در سه راهی کهریزک در جاده قدیم به سمت شمال ممنوع و حرکت خودروها از طریق جاده سایت و باغشهر انجام می‌شود. از سوی دیگر از ساعت یک بامداد 25 اسفندماه سال جاری تردد از سه راهی باغشهر مسیر شرق به غرب بلوار امام خمینی (ره) ممنوع است. همچنین بریدگی مقابل در گلدسته در روزهای 25 و 26 اسفند ماه مسدود بوده و تردد و توقف کلیه وسایط نقلیه سنگین از ساعت 5 صبح روزهای 25 و 26 اسفند ماه تا عادی شدن بار ترافیک در محورهای شهید رجایی، بزرگراه بعثت، آزادگان، صالح آباد و فدائیان اسلام نیز ممنوع است.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه پیک بار ترافیک برای زیارت اهل قبور از ساعت 6 تا 10 و 12 تا 14 است به هموطنان توصیه کرد با مدیریت زمان تردد خود، در ساعات پیک به بهشت زهرا(س) مراجعه نکنند. از سوی دیگر حتی الامکان از وسایط نقلیه عمومی خصوصا مترو که از ساعات ابتدایی صبح پنجشنبه با سرفاصله زمانی بسیار کم نسبت به انتقال مسافران اقدام می‌کنند، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پارک خودرو در نقاطی که با تابلو یا علائم مشخص شده، ممنوع است و توصیه می‌کنیم شهروندان از پارک دوبله در محدوده بهشت زهرا(س) و اطراف آن به طور جدی خودداری کنند چرا که در غیر این صورت مجبوریم خودروهای آنها را به پارکینگ منتقل کنیم که در این راستا تعداد قابل توجهی جرثقیل در نظر گرفته شده است.

به گفته سردار رحیمی شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

طرح ترافیک و زوج و فرد تا 28 اسفند ماه اجرا می‌شود

وی در خصوص اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد گفت: برابر تدابیر اندیشیده شده طرح ترافیک و زوج و فرد تا 28 اسفند ماه سال جاری طبق روال گذشته اجرا می‌شود و بر این اساس ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت 6:30 تا 17 و زوج و فرد از 6:30 تا 19 خواهد بود.

اعتبار آرم‌های 90 امسال به اتمام می‌رسد

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به توزیع آرم‌های طرح ترافیک سال 91 گفت: بر این اساس آرم‌های طرح ترافیک سال آینده از 14 فروردین ماه سال 91 معتبر بوده و اعتبار آرم‌های سال جاری تنها تا 28 اسفندماه است؛ لذا به کلیه شهروندان توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به دریافت آرم طرح ترافیک جدید خود اقدام کنند تا در سال آینده با مشکل مواجه نشوند.

به گفته وی دارندگان آرم‌های طرح ترافیک سال آینده امسال نمی‌توانند از آرم‌های خود استفاده کنند و این آرم‌ها برای پلیس در سال جاری هیچگونه اعتباری ندارد.

خودرو رانندگان پرخطر تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ می‌ماند

رییس پلیس راهور تهران به تمهیدات ترافیکی نوروز 91 اشاره کرد و گفت:‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دو طرح ویژه ترافیکی را در طول نوروز اجرا می‌کند که بر این اساس طرح ویژه نوروزی که در ایام نوروز تا 12 فروردین ماه اجرا می‌شود و طرح ویژه روز طبیعت نیز 13 فروردین ماه به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز به دلیل کاهش حجم بار ترافیک زمینه تخلفات حادثه‌ساز به خصوص در بزرگراه‌ها ایجاد می‌شود گفت: بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها به شدت برخورد می‌کنند.

رییس پلیس راهور تهران از افزایش بکارگیری گشت‌های محسوس و نامحسوس خصوصا در بزرگراه‌های پایتخت در ایام نوروز خبر داد و گفت:‌در عین حال پلیس با کمک دوربین‌های مکانیزه تلاش خواهد کرد تا ترافیک نوروز را به صورت کنترل شده و هوشمند مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس ابلاغیه صورت گرفته ماموران پلیس با تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی و بدون اغماض برخورد می‌کنند گفت: خودروهایی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند و توقیف شوند تا پایان تعطیلات در پارکینگ باقی می‌مانند لذا به کلیه رانندگان اکیدا توصیه می‌کنیم از انجام تخلفات حادثه ساز در نوروز خودداری کنند.

فعال بودن مراکز ترخیص خودرو در تمام ایام نوروز

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز جمعی از شهروندان از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند گفت: به این رانندگان نیز توصیه می‌کنیم از انجام تخلف جدا خودداری کرده و از توقف‌های غیر مجاز و سدمعبر خودداری کنند.

وی در عین حال گفت:‌مراکز ترخیص خودرو در تمام ایام نوروز حتی در روز اول فروردین نیز از ساعت 7 تا 14 آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

رییس پلیس راهور تهران از رانندگانی که خودروی آنها به دلیل سد معبر یا توقف‌های غیر مجاز به پارکینگ منتقل شده است خواست در صورت نیاز با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

کنترل ترافیک 13 فروردین از زمین و هوا

وی به طرح ویژه ترافیکی روز طبیعت اشاره کرد گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به صورت صد درصد در حالت آماده باش بوده و از زمین و هوا مراکز و نقاط تفریحی و تفرجگاه‌ها را پوشش کامل ترافیکی می‌دهند.

به گفته رییس پلیس راهور تهران در این راستا دو فروند بالگرد به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه برابر اعلام قبلی در روز طبیعت از تردد وانت بارها و کامیونت‌هایی که در بخش بار خود نسبت به سوار کردن مسافر اقدام می‌کنند و یا خودروها یا موتورسیکلت‌هایی که بیش از ظرفیت مجاز مسافر سوار می‌کنند جلوگیری می‌شود گفت: به کلیه شهروندان توصیه می‌کنیم در روز طبیعت تا حد امکان از پارک‌های اطراف منازل خود استفاده کنند و به شکلی برنامه ریزی داشته باشند تا با بار بازگشت مسافران نوروزی تداخل نکند.

رییس پلیس راهور تهران در عین حال تاکید کرد: انداختن سبزه به داخل بزرگراه‌ها و معابر شهری در روز 13 فروردین ممنوع بوده و قطعا پلیس به دلیل احتمال بروز حادثه برای سایر رانندگان، با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان در سال جاری برای کاهش تلفات تصادفات رانندگی و همکاری خوب با پلیس برای کاهش تخلف در تهران اظهار امیدواری کرد که در سال آینده نیز بتوانیم با همکاری خوب رانندگان تهرانی ترافیک روانی را در پایتخت شاهد باشیم.

کد خبر 163565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز