رئیس مرکزنظارت همگانی ناجا (197) از تماس بیش از 11‌هزار نفر با 197 در سراسر کشور در ایام نوروز خبر داد و گفت: بیشترین تقدیر و تشکر مردم ازعملکرد پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها بوده است.

جاده هراز یکی از ۴ محور دسترسی تهران به نوار ساحلی دریای خزر

سرهنگ عبدالرضا ساویز گفت: از 25 اسفند ماه تا 13‌فروردین ماه حدود 11هزار و 500نفر از سراسر کشور برای ارائه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس با تلفن 197 تماس گرفتند و این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس مرکز نظارت همگانی ناجا با بیان اینکه از میان پیام‌های دریافت‌شده 32‌درصد از پیام‌ها مربوط به عملکرد نوروزی ناجا بوده است، گفت: در بحث عملکرد نوروزی موضوعات مهمی همچون استقرار چادرهای نوروزی، برقراری نظم و امنیت، عملکرد مؤثر و فعال پلیس در تفرجگاه‌ها، خیابان‌ها و غیره، برخورد مناسب پلیس با مردم و غیره مورد تقدیر و تشکر مردم قرار گرفته بود.
وی با بیان اینکه 88‌درصد از پیام‌هایی که در مورد عملکرد پلیس در طرح نوروزی بوده است، تقدیر و تشکر از ماموران پلیس بود، گفت:

پلیس در نوروز، روزهای بدون شکایتی نیز داشته است که در این روزها هیچ‌گونه شکایتی نسبت به عملکرد پلیس در سیستم نظارت همگانی ثبت نشده است که از این میان می‌توان به روزهای 27، 28، 29 اسفندماه و همچنین اول، ‌دوم، سوم فروردین ماه اشاره کرد.ساویز همچنین با بیان اینکه 2دهم درصد از مردم نسبت به عملکرد نوروزی شکایت داشتند، گفت: 3‌درصد از پیام‌های ثبت شده پیشنهاد و 8‌درصد نیز انتقاد از عملکرد نوروزی بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها در رابطه با عملکرد پلیس پیشگیری بوده است، گفت: پس از آن عملکرد پلیس‌راهور، پلیس‌راه و یگان امداد مورد توجه مردم بود.رئیس مرکز نظارت همگانی ناجا با بیان اینکه بیشترین انتقادها در ایام نوروز با 36 درصد متعلق به پلیس‌راه بوده است، گفت: پس از آن راهنمایی و رانندگی، پلیس پیشگیری و یگان امداد بیشترین انتقادات را به‌خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین پیام‌های تقدیر با 92درصد متعلق به یگان امداد بوده است، گفت: پس از آن پلیس پیشگیری با 88، پلیس راهور با 73 و پلیس‌راه با 58‌درصد بیشترین پیام‌های تقدیر را به‌خود اختصاص داده‌اند. وی با بیان اینکه در ایام نوروز هیچ‌گونه پیامی در رابطه با شکایت از پلیس‌راه و یگان امداد ثبت نشده است، گفت: پلیس پیشگیری و پلیس راهور هر کدام با 3 دهم درصد سهم مساوی در شکایت داشتند.رئیس مرکز نظارت همگانی ناجاگفت: کارشناسان ضمن بررسی انتقادات و شکایات تماس گیرندگان نتیجه بررسی را به طرفین اعلام کرده‌اند.

کد خبر 165238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز