یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران از ترافیک روان در ورودی شهرهای بزرگ خبر داد و گفت: مسافران نوروزی که هنوز سفر خود را آغاز نکرده اند بهتر است بازگشت را به فردا موکول کنند.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی در بازدید از پاسگاه پلیس راه اتوبان تهران - قم اظهار داشت: امسال تغییر رفتار ترافیکی مردم در نوروز بسیار مشهود بود و آرامش در جاده‌های کشور حاکم بود.  پنج هزار کیلومتر از جاده‌ها را در این ایام به صورت زمینی بازدید کردم و به ندرت با خودروهایی برخورد کردم که با سرعت غیرمجاز در حال تردد بودند.

 وی ادامه داد: امسال سرعت متوسط خودروها نیز کاهش یافت و در صورت بروز ترافیک خودروها به ندرت انحراف به چپ داشتند.

 رئیس پلیس راهور از کاهش 20 درصدی جریمه‌های رانندگی  خبر داد و افزود: سوانح و حوادث نیز کاهش یافته است و در مرحله اول سفرها تلفات رانندگی 11.2 درصد و در مرحله دوم نیز بیش از این مقدار کاهش تلفات داشتیم.

 سردار مومنی با اشاره به اینکه مردم به توصیه‌های پلیس برای بازگشت از سفرهای نوروزی توجه کردند گفت: مردم بر اساس توصیه‌های پلیس بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکردند و موج بازگشت مسافران نوروزی از 11 فروردین آغاز شد.

 وی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیک راه‌های کشور افزود: هم اکنون ورودی‌های شهرهای بزرگ دارای ترافیک روان است اما کسانی که قصد دارند بعد از ظهر امروز به سمت شهرهای خود حرکت کنند باید چند برابر روزهای عادی زمان در نظر بگیرند. به مسافران نوروزی که تا کنون بازگشت خود را آغاز نکرده‌اند توصیه می کنیم سفرشان را به فردا موکول کنند.

 مومنی در مورد تمهیدات پلیس روز طبیعت و حضور مردم نیز گفت: امروز مردم هر کجا که فضای سبزی را مشاهده کردند اسکان یافتند اما از عصر امروز با بازگشت مسافران و افرادیکه قصد دارند پس از حضور در طبیعت به خانه‌هایشان بازگردند ترافیک عصرگاهی افزایش می‌یابد.

 رئیس پلیس راهور از آمادگی ماموران برای پایان سفرهای نوروزی طی امروز و فردا خبر داد و تاکید کرد: تمام ماموران امروز و فردا در جاده‌ها مستقرند تا سفرهای نوروزی به خوبی پایان یابد. خوشبختانه با اطلاع رسانی خوب هرگاه با افزایش تلفات مواجه بودیم با همکاری مردم تلفات و تصادفات کاهش می‌یافت.

 وی ادامه داد: در دو روز اول مرحله دوم سفرهای نوروزی شاهد افزایش تصادفات و تلفات بودیم که با هشدارهایی که اعلام شد شاهد کاهش تلفات هستیم. امیدواریم در دو روز باقیمانده نیز روند کاهش تلفات را داشته باشیم. از رانندگان نیز می‌خواهیم در هنگام رانندگی نیز شکیبایی و مدارا به خرج دهند.

 وی با اعلام اینکه 37 درصد حوادث ترافیکی را واژگونی تشکیل می‌دهد، افزود: خستگی و خواب آلودگی و عدم کنترل وسیله نقلیه باعث وقوع واژگونی‌ها شده است؛ ضمن اینکه در این مدت عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز تخلف مهم حادثه ساز است.

کد خبر 164436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز