همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راهور ناجا از بخشش نمرات منفی یک میلیون و 500 هزار نفر از رانندگان در طی ایام نوروز خبر داد و گفت:شماره گذاری خودروهای دست دوم خارجی در شان ایران نیست.

مهمترین مطالبی که سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه همایش قانون، ترافیک، فرصت‌ها و چالش‌ها مطرح کرده به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • شماره گذاری خودروهای دست دوم خارجی به هیچ وجه در شأن کشور ایران نیست. خودروهای دست دوم وارداتی شماره گذاری نخواهد شد. این در شرایطی است که تردد موقت خودروهای خارجی در کشور فراهم است و افراد می‌توانند با استفاده از مهلتی دو ماهه از خودروی خارجی خود در کشور استفاده کنند.
  • ما در طرح نوروزی که از تاریخ بیست و پنجم اسفند سال گذشته لغایت 20 فروردین سال جاری به اجرا درآمد طرحی را در نظر گرفتیم تا اگر افراد تخلفی را در ایام عید انجام ندهند نمره منفی آنها پاک شود. لذا بر این اساس 89.3 درصد از رانندگان دارای نمره منفی در این ایام هیچ گونه تخلفی را انجام ندادند تا در مجموع یک میلیون و 500 هزار نفر که دارای نمرات منفی بودند شاهد حذف این نوع جریمه باشند.
  • نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود چرا که قانون جدید راهنمایی و رانندگی طی آن به مرحله اجرا درآمده بود. بخشودگی‌های صورت گرفته در زمینه نمرات منفی دیگر تکرار نخواهد شد و تنها کسانی مشمول این بخشودگی خواهند شد که طی 6 ماه هیچ گونه تخلفی را انجام نداده باشند.
  • متأسفانه طی روزهای اخیر تصادف اتوبوس‌ها افزایش چشمگیری داشته لذا باید بررسی‌های کامل صورت گیرد تا مقصرین و عوامل افزایش این نوع تصادفات شناسایی شوند چرا که ما به دنبال افزایش اعتماد مردم به شبکه حمل و نقل عمومی کشور هستیم.
  • خوشبختانه هم اکنون سیستم جی‌پی اس در قالب‌ محورها به کارگیری شده تا ما شاهد کاهش ده درصدی تخلفات رانندگان اتوبوس‌ها باشیم.
کد خبر 167439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز