سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به کاهش8.15درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی در فروردین ماه امسال بیشترین علل وقوع تصادفات فوتی و جرحی جاده‌ای را سبقت، انحراف و تجاوز به چپ اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا مهماندار به ایسنا گفت: ماموران پلیس‌راه طرح تشدید برخورد با سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ را از چهارشنبه در جاده‌های کشور آغاز می‌کنند.او ادامه داد: در فروردین امسال یکهزار و 539‌نفر در حوادث رانندگی کشور کشته شدند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 8.15درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده پلیس‌راه کشور تاکید کرد: به‌رغم تمام همکاری‌های خوب مردم در خصوص رعایت قوانین و مقررات رانندگی که منجر به کاهش کشته‌های تصادفات در سال گذشته و فروردین ماه امسال شد اما در جاده‌های دو طرفه ورود به لاین مقابل و انجام تخلفاتی مانند سبقت غیرمجاز، انحراف و تجاوز به چپ بیشترین علل وقوع تصادفات جاده‌ای بوده‌اند.

او خواستار همکاری رانندگان و دقت آنها شد و گفت: وزارت راه نیز باید هرچه سریع‌تر راه‌های شریانی که مراکز پرجمعیت را به هم متصل می‌کند با جدا‌کننده وسط مسیر از هم جدا کند که این امر قطعا می‌تواند در کاهش تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های کشور نقش مؤثر ایفا کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه از اول تا هفتم خردادماه سال‌جاری 807 فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده‌های کشور رخ داده است، خبر داد: بر این اساس 150فقره از این تصادفات به‌دلیل انحراف به چپ یا تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز بوده است که متأسفانه در آنها 59نفر در صحنه کشته و 204نفر مجروح شدند.

مهماندار از طرح ویژه پلیس‌راه کشور برای برخورد قاطع با سبقت غیرمجاز در جاده‌ها خبر داد و گفت: در آستانه فصل تابستان و تعطیلی مدارس، پلیس‌راه کشور طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به‌خصوص سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ را از روز چهارشنبه به مرحله اجرا می‌گذارد.فرمانده پلیس‌راه کشور تاکید کرد: بر این اساس با این تخلفات به‌طور جدی برخورد خواهد شد.

کد خبر 172505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز