رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس عبور از چراغ قرمز ضمن جریمه 100‌هزار تومانی 5 امتیاز منفی برای رانندگان وسایط نقلیه شخصی و 10 امتیاز منفی برای رانندگان وسایط نقلیه عمومی به همراه دارد.

رانندگی

وی اظهار داشت: بر این اساس 15‌تقاطع پایتخت تا‌کنون به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند که این میزان تا پایان سال به 70تقاطع افزایش می‌یابد. وی افزود: دوربین‌های نصب شده به‌صورت خودکار، خودروهایی را که به حریم گذرگاه عابر پیاده تجاوز و روی آن توقف کرده یا از چراغ قرمز بگذرند را جریمه می‌کنند.

سردار حسین رحیمی، افزود: رانندگان براساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در زمانی که با چراغ زرد مواجه می‌شوند باید در پشت تقاطع سرعت خودروی خود را کاهش داده و آماده توقف شوند. این در حالی است که متأسفانه رانندگان با دیدن چراغ زرد تازه پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهند تا از چراغ عبور کنند.

رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه گردش به راست تنها در معابری که چراغ قرمز فلش‌دار یا تابلوی گردش به راست دارد، مجاز است افزود: از زمان راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز در تهران به‌طور متوسط روزانه حدود 200 دستگاه خودرو به‌صورت ارشادی جریمه می‌شوند که به‌زودی این جریمه‌ها از حالت ارشادی خارج شده و به قبض جریمه رسمی تبدیل می‌شوند.

وی همچنین از تجهیز تمام بزرگراه‌های تهران به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمام بزرگراه‌ها به جز یک بزرگراه در پایتخت به این دوربین‌ها مجهز شده‌اند که به‌زودی این بزرگراه نیز به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت مجهز می‌شود و به این ترتیب تمام خودروهایی که دارای سرعت غیرمجاز باشند در بزرگراه‌های پایتخت به‌صورت الکترونیکی و آنلاین جریمه می‌شود.

ایجاد 11هزار فضای پارک حاشیه‌ای

رئیس پلیس راهور تهران به راه‌اندازی پارکومترهای مکانیزه در پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح که از اواخر سال گذشته آغاز شده است امسال نیز با قوت ادامه می‌یابد که بر این اساس تا‌کنون 11هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران به‌صورت مکانیزه کنترل می‌شود که تا پایان فروردین‌ماه سال‌جاری این میزان به 20 هزار فضای پارک افزایش می‌یابد. وی افزود: براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ساعت پارک وسایط نقلیه در محل‌هایی که پارکومتر نصب‌شده است از ساعت 7 تا 21 است.


از سوی دیگر براساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه پارک در داخل محدوده طرح ترافیک به ازای هر ساعت 600 تومان و خارج از محدوده طرح ترافیک 300 تومان تعیین شده است.

کد خبر 165086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز