همشهری آنلاین: رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس، هدف آمریکا از تحریم بانک مرکزی ایران را ایجاد یک جنگ روانی علیه اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم اعلام کرد و گفت:‌ واشنگتن می‌خواهد ملت ایران از اصولگرایان رویگردان شوند.

پرویز سروری در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری خانه ملت، درباره امضای قانون تحریم بانک مرکزی ایران از سوی اوباما، گفت: از قبل هم پیش بینی می‌شد چنین اتفاقی بیفتد چون انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک است و آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که یک جنگ روانی را علیه ایران راه بیاندازند.

نماینده مردم تهران، ‌ ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌ حجم مبادلات تجاری و مالی و اعتباری میان جمهوری اسلامی با آمریکا در سطحی نیست که تحریم بانک مرکزی از سوی آن کشور موجب آزار اقتصاد ایران شود اما مقامات کاخ سفید می‌خواهند با ایجاد یک جنگ روانی، موجی از نارضایتی عمومی را در داخل کشور رقم بزنند تا تنور انتخابات سرد شود.

وی با یادآوری صدور سه قطعنامه ضد ایرانی در مجامع بین المللی، افزود: ‌ آمریکایی‌ها چند ماه پیش بسته‌ای را تحت عنوان مثلث فشار در حوزه هسته‌ای، حقوق بشر و اقتصادی علیه ایران عملیاتی کردند که تحریم بانک مرکزی هم درهمین چارچوب قابل تحلیل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ‌ آمریکایی‌ها از تحریم بانک مرکزی ایران دنبال گرفتن نتیجه اقتصادی نیستند چون می‌دانند به آن اهداف نمی‌رسند ولی قصد دارند دیگر کشور‌ها را با فشار، ارعاب، تهدید و دادن امتیازهای مختلف همراه خود کنند تا در آستانه انتخابات، ملت ایران تحت فشارهای بین المللی از اصولگرایان رویگردان شوند.

وی ادامه داد: ‌ جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌های سیاسی نظام سلطه در صدد است تا شکل سنتی مبادلات تجاری خود را از محوریت اروپا به سوی کشورهایی سوق دهد که در حلقه فشار قرار ندارند و وارد بازی آمریکایی‌ها نمی‌شوند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآورشد: دستگاه دیپلماسی کشور باید حقیقت استکباری و سیاسی اقدامات تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی را برای افکارعمومی دنیا تشریح کند و بگوید که آمریکایی‌ها از سازمان ملل و مجامع بین المللی برای فشار بر ایران استفاده ابزاری می‌کنند.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد بگوید من کدخدای دنیا هستم و هر تصمیمی می‌گیرم دیگران برده‌وار وظیفه دارند آن را انجام دهند، از این رو وزارت خارجه باید خطر تبعیت از سیاست‌های استکباری آمریکا را به سایر کشور‌ها یادآور شود.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس تأکید کرد: ‌ با توجه به موج تحولات منطقه، جمهوری اسلامی می‌تواند با ایجاد فضاهای پرتراکم ضد فشار در تعاملات منطقه‌ای و بین المللی مرز روشنی میان دوستان و دشمنان خود ترسیم کند تا با برنامه ریزی دقیق گامی موثر در دور زدن تحریم‌ها بردارد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز شنبه (۱۰ دی) قانونی را امضا کرد که براساس آن آمریکا، موسسات و شرکت‌های دارای ارتباط با بانک مرکزی ایران را مجازات می‌کند. این اقدام با استقبال کمیته یهودیان آمریکا (AJC) روبرو شد و دیوید هریس مدیر اجرایی این لابی حامی دولت اسراییل ضمن استقبال از امضای قانون تحریم بانک مرکزی ایران به وسیله اوباما گفت: ‌ اوباما قدم بزرگی در افزایش هزینه‌های ایران در به مبارزه طلبیدن جامعه جهانی برداشت.

کد خبر 155776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز