یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی تهدیدهای واشنگتن به آغاز جنگ علیه ایران، وزارت دفاع آمریکا به تازگی ۱۵ هزار نیروی نظامی به کویت اعزام کرده است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، دریاسالار جیمز ماتیس، رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا، اواخر سال گذشته (۲۰۱۱ میلادی) اعزام نیروی نظامی به کویت را تایید کرد.

ماتیس ادعا کرد هدف از آرایش این نیروها نظارت بر ایران و آمادگی در برابر تهدیدهای احتمالی در منطقه است.

این در حالی است که اعزام اخیر نیروهای آمریکایی به کویت، حضور نظامیان تحت امر آمریکا در منطقه در کشورهایی همچون افغانستان و عراق را تقویت می‌کند.

خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق مدتی قبل صورت گرفته است، اما استقرار هزاران نظامی آمریکایی در سفارت واشنگتن در بغداد از قصد این کشور برای حضور نظامی گسترده در منطقه حکایت دارد.

همچنین، واشنگتن اواخر سال گذشته (۲۰۱۱ میلادی)، امارات متحده عربی را با هدف اختلال در فعالیت‌های هسته‌ای مخفی به جنگ‌افزارهای پیشرفته آمریکایی مجهز کرد.

در همین حال، ارتش ایران چندی پیش یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی را که از مرز هوایی افغانستان به داخل ایران گذر کرده بود بدون کمترین آسیب به زمین نشاند.

آمریکا و هم‌پیمانان این کشور به همراه رژیم اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند؛ مخالفان برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران با استفاده از این اتهامات شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کردند چهار دور تحریم علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

واشنگتن و رژیم تل‌آویو همچنین همواره با ادعای نظامی بودن برنامه ‌هسته‌ای ایران، تهران را با گزینه اقدام نظامی تهدید کرده‌اند.

کد خبر 157208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز