همشهری آنلاین: تحریم‌های جدید بانک ملی ایران را هدف قرار می‌دهد و همچنین به اوباما اجازه می‌دهد تا دارایی‌های هرگونه موسسه مالی خارجی را که با بانک مرکزی ایران در بخش صنعت نفت مبادله تجاری انجام دهد، بلوکه کند.

پرچم آمریکا

با وجود بی‌فایده بودن سیاست کهنه اعمال تحریم‌های اقتصادی و مالی، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با تکرار سیاست های کاخ سفید، قانون تشدید تحریم‌ها علیه تهران را امضا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری آمریکا در محل گذراندن تعطیلات خود در جزیره هاوایی در اقیانوس آرام، قانونی مالی را امضا کرد که به موجب آن تحریم‌ها علیه بخش مالی ایران تشدید خواهد شد.

بر پایه این گزارش، تحریم‌های جدید بانک ملی ایران را هدف قرار می‌دهد و همچنین به اوباما اجازه می‌دهد تا دارایی‌های هرگونه موسسه مالی خارجی را که با بانک مرکزی ایران در بخش صنعت نفت مبادله تجاری انجام دهد، بلوکه کند.

اوباما در حالی قانون تشدید تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد که پیش از این ثابت شده است اعمال تحریم علیه ایران هیچ سودی برای غربی‌ها نداشته بلکه به زیان آن‌ها تمام شده است و این تحریم‌ها هرگز باعث نشده است که ایران از حرکت در مسیر دستیابی به حقوق مشروع خود دست بردارد.

کد خبر 155617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز