همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون اصولگریان مجلس هشتم گفت: تحریم‌های قبلی موفق بود، واشنگتن نیازی نمی‌دید که تحریم بانک مرکزی را در دستور قرار دهد. در حالی که این اتفاق می‌تواند یک پیروزی برای ایران باشد هشدار به کشورهای اروپایی است که بدانند آمریکا با این اقدام خود و اروپا را وارد مرحله خطرناکی کرد.

امیدوار رضائی میرقائد در گفتگو با همشهری آنلاین، تحریم بانک مرکزی ایران را اشتباه تاریخی آمریکا دانست و گفت: تصمیم اوباما برای امضای تحریم بانک مرکزی در راستای همان مسیر اشتباه تاریخی و ناشی از عدم آگاهی و درک درست از موقعیت و توان ایران است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی افزود: در عین حال این یک جنگ اقتصادی تمام عیار، علاوه بر جنگ‌های فرهنگی و سیاسی است که قبلا علیه ایران به راه انداخته بود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان دنیا که حتی موافق ایران نبودند روی تحریم بانک مرکزی ایران به اوباما هشدار می‌دانند و حتی اروپا نیز با تحریم بانک مرکزی به طور کامل موافق نبود. حضور یک تنه آمریکا در صحنه می‌تواند علامت استیصال این کشور از عدم تاثیر پذیری ایران در دور قبلی تحریم‌ها باشد.

این عضو فراکسیون اصولگریان مجلس هشتم ادامه داد: اگر تحریم‌های قبلی موفق بود، واشنگتن نیازی نمی‌دید که تحریم بانک مرکزی را  در دستور قرار دهد، اما در حالی که این اتفاق می‌تواند یک پیروزی برای ایران باشد هشدار به کشورهای اروپایی و دنیا است که بدانند آمریکا با تحریم بانک مرکزی ایران، خود و کشورهای اروپایی را وارد مرحله خطرناکی کرده است.

رضایی افزود: وارد شدن شوک جهانی به بازار نفت، متحدان اروپا را دچار دردسر می کند.

این عضو هئیت رئیسه مجلس هشتم ادامه داد: در عین حال برای ایران هم هشدار است که در داخل انسجام بیشتری داشته باشیم و موضوعات را با هم فکری حل و فصل کنیم. ما باید بدانیم که دشمنان  ایران، تا کجا برای نابودی اقتصاد کشور برنامه‌ریزی می کنند.

رضایی درباره اختلاف نظر بین کنگره و دولت باراک اوباما بر سر تحریم بانک مرکزی ایران گفت: تصمیم ناگهانی باراک نشانه سیاسی بودن تحریم بانک مرکزی است، آمریکا درشرف انتخابات است و خیلی از تصمیم‌یری‌ای اوباما برای جلب نظر اعضای کنگره با هدف پیروزی در انتخابات پیشرو است.

وی ادامه داد: اوباما بارها به کنگره هشدار داده بود که تحریم بانک مرکزی ایران متحدان واشنگتن را دچار مشکل می کند اما به دلیل فشار کنگره و برای کسب رای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری این تصمیم را گرفت.ی یادآور شد: بنابراین روی تداوم این سیاست آمریکا نمی توان فکر کرد، این یک سیاست مقطعی و برای پیش برد اهداف کاری اوباما است، اوباما می خواهد حمایت یهودیان و صهیونیست‌ها کنگره را داشته باشد.

کد خبر 155742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز