همشهری آنلاین: امریکا و متحدانش در نشست رم بر ضرورت افزایش فشار و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

نشست
در این نشست که در پشت درهای بسته و عملا به صورت محرمانه به میزبانی ایتالیا در محل وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد کارشناسان و دیپلمات‌های 11 کشور امریکا، ایتالیا، فرانسه،انگلیس، المان، ژاپن، کانادا، کره جنوبی ، استرالیا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده حضور داشتند.

یک منبع اگاه در وزارت امور خارجه ایتالیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما در رم با اعلام این که این نشست سه شنبه شب به کار خود پایان داد گفت: شرکت کنندگان در نشست رم به اعمال فشارهای بیشتر سیاسی و اقتصادی ضد جمهوری اسلامی ایران برای متقاعد کردن این کشور به گفتگو با غرب برای برنامه هسته‌ای خود تاکید کردند.

به گفته این منبع وزارت خارجه ایتالیا، شرکت کنندگان در این نشست همچنین از ایران خواستند تا به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد درباره برنامه هسته‌ای خود احترام گذاشته و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

در این نشست همچنین چگونگی تحریم نفت و بخش مالی و حمل و نقل ایران بررسی شد.

این منبع با اعلام این که نشست رم در سطح فنی و بدون حضور مقامات بلند پایه کشورهای متحد امریکا برگزار شد گفت تصمیمات نشست رم زمینه ساز تصمیماتی است که در جلسه اتی وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران اتخاذ خواهد شد.
کد خبر 154472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز