همشهری آنلاین: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار تهران گفت: جمعیتی که روز 9 دی ماه به خیابان‌ها آمده بودند حدود 4 میلیون نفر تخمین‌زده شد، در حالی که آراء آقای احمدی‌نژاد در شهر تهران در جریان انتخابات دهم حدود 2 میلیون نفر بود، بنابراین این نکته نشان‌دهنده این است که طرفداران تمام کاندیداها در روز 9 دی به میدان آمدند.

صفرعلی براتلو معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران صبح امروز در همایش میثاق با ولایت که در آستانه حماسه 9 دی و با حضور فرهنگیان منتخب مناطق نوزده‌گانه تهران در سالن حجاب برگزار شد، با اشاره به شرایط تهران در فتنه 88 اظهار داشت: در جریان فتنه سال 88 تمام فشارهای داخلی و خارجی در تهران متمرکز شده بود به گونه‌ای که تمام سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی و فعالیت سرویس‌های امنیتی دشمن معطوف به تهران بود، اما در عین حال شهر تهران جوّ خوبی دارد و فضای ولایی موجود در آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه حماسه‌هایی مانند 23 تیر 78 و 9 دی 88 در تهران خلق شد، افزود: رسانه‌های ما نتوانستند عظمت حماسه 9 دی را آنطور که بود نشان دهند و در آن روز جمعیتی که به خیابان‌ها آمده بودند حدود 4 میلیون نفر تخمین‌زده شد، در حالی که آراء آقای احمدی‌نژاد در شهر تهران در جریان انتخابات دهم حدود 2 میلیون نفر بود، بنابراین این نکته نشان‌دهنده این است که طرفداران تمام کاندیداها در روز 9 دی به میدان آمدند.

براتلو ادامه داد: امروز علی‌رغم همه توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ما در اوج اقتدار هستیم، البته این به معنی آن نیست که هیچ مشکلی نداریم اما خروجی کارها موفق بوده است و عوامل موفقیت نظام نیز به دو عنصر «تکیه نظام به مردم» و «ولایت فقیه» برمی‌گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمن برای همراه کردن اقشار مختلف مردم با خود در جریان فتنه 88 گفت: فتنه‌گران در سال 88 به دنبال این بودند که کارخانجات را در تهران به اعتصاب بکشانند و فرهنگیان را نیز با خود همراه کنند؛ در چنین شرایطی علی‌رغم اینکه برخی از کارخانه‌ها نتوانسته بودند چندین ماه حقوق کارگران خود را پرداخت کنند، اما به دلیل هوشیاری کارگران و اینکه متوجه حضور دشمن شده بودند حتی یک کارخانه نیز با دشمن همراهی نکرد.

اخراج آمریکا از عراق و اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی در این کشور، برای ما دستاورد کمی نیست

براتلو در ادامه به شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان اشغال عراق 35 هزار کشته و مجروح از سربازان آمریکایی به جا مانده است اما معتقدیم که آمار واقعی بسیار بالاتر است، چرا که آمریکایی‌ها مزدوران خود را که از کشورهای دیگر آورده‌اند، جزء این آمار حساب نمی‌کنند.

وی با اشاره به کشته شدن 120 هزار نفر از مردم عراق در اشغال این کشور به دست آمریکایی‌ها گفت: در نهایت آمریکا از عراق اخراج شد و این نیز دستاورد کمی نیست که آمریکا از عراق اخراج شود در حالی که سیاست‌های ایران در این کشور اجرا می‌شود. امروز نیز دولت امریکا بدهکارترین دولت در دنیاست و 20 میلیون بیکار در این کشور وجود دارد و علاوه بر آن نمی‌توانند جنبش ضدسرمایه‌داری را که 100 روزه شده است جمع کنند.

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد چالش در انتخابات مجلس نهم هستند

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار تهران تصریح کرد: دشمنان به ویژه آمریکایی‌ها با همه معضلاتی که دارند به دنبال این هستند که انتخابات مجلس نهم را به چالش بکشانند و روی این مسئله نیز سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین باید به دنبال این باشیم که مردم را آگاه کنیم که در این صورت مانند 9 دی در صحنه و پشت سر مسئولان خواهند بود.

براتلو با تأکید بر مردمی برگزار شدن تمام انتخابات در جمهوری اسلامی گفت: بیش از 200 هزار نفر در انتخابات مجلس نهم در استان تهران با ما همکاری می‌کنند که همه آنها از مردم هستند، همچنین وظیفه همگان به ویژه فرهنگیان در این مقطع زمانی روشنگری است که اگر به خوبی انجام شود در این برهه نیز سربلند بیرون می‌آییم.

کد خبر 155302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز