همشهری آنلاین: در سرمقاله وبسایت پرخواننده‌ترین روزنامه اسرائیلی، از تل آویو خواسته شده است که بپذیرد اوباما هرگز به ایران حمله و حتی از حمله اسرائیل نیز حمایت نخواهد کرد.‌

اوباما

به گزارش پرس تی وی، در مقاله روز دوشنبه (۲۲ اسفند، ۱۲ مارس) وبسایت یدیعوت احرنوت آمده است: با مشاهده سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (اسرائیل) در کنفرانس آی‌پک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل)، کاملا به نظر می‌رسد که وی بعد از صحبت با اوباما پی برده است که اسرائیل در مبارزه خود تنها است.

در ادامه این مقاله آمده است: به نظر می‌رسد اوباما تنها نگران این است که حمله پیشگیرانه به ایران یا صحبت از جنگ، قیمت نفت را افزایش داده و موجب صدمه دیدن اقتصاد امریکا و مبارزات انتخاباتی وی می‌شود.

این مقاله همچنین می‌افزاید، اوباما زمانی که ادعا کرد از اسرائیل حمایت می‌کند، در واقع برای جلب نظر رای دهندگان یهودی و جلوگیری از حمله یک جانبه اسرائیل علیه ایران، لاف می‌زد.

در ادامه این مقاله آمده است: اگر اوباما در انتخابات برای بار دوم پیروز شود، از آنجا که دیگر به رای یهودیان و انتخاب مجدد نیازی ندارد، حتی به عنوان آخرین حربه نیز به ایران حمله نخواهد کرد.

آمریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آن‌ها، تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا این اتهام را دستاویزی برای اعمال تحریم علیه ایران قرار داده‌اند و اسرائیل نیز این کشور را به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای آن تهدید کرده است. واشنگتن نیز به طور مکرر تهران را با بیان اینکه تمام گزینه‌ها روی میز هستند، تهدید می‌کند.

جمهوری اسلامی ضمن رد قاطعانه اتهامات در مورد برنامه انرژی هسته‌ای خود، می‎گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

در پایان مقاله روزنامه اسرائیلی آمده است: "تنها امید باقی مانده این است که اوباما در انتخابات شکست بخورد و جمهوری خواهان جانشین وی شوند."

 

کد خبر 163449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز