همشهری آنلاین: نوآم چامسکی معتقد است دولت اوباما سیاست‌ "تغییر" خود را با سرعت دادن به انجام اقدامات غیرقانونی به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آر.تی. نوآم چامسکی، نویسنده و روشنفکر آمریکایی می‌گوید: بین سیاست‌های دولت بوش و اوباما در این رابطه تغییراتی به وجود آمده است. سیاست بوش آدم ربایی،‌ بردن آنها به گوآنتانامو یا بگرام و یا دیگر شکنجه‌گاه‌ها و تلاش برای کسب اطلاعات از آنها بود اما سیاست باراک اوباما کشتن و ترور آنها است.

وی افزود: دولت اوباما هر کجای دنیا که بشود آنها را می‌کشد و ترور بن لادن یکی از این موارد بود.

این منتقد سیاست‌های غرب افزود: مورد دیگر قتل انور العولقی، روحانی آمریکایی‌الاصل در حمله هواپیماهای بدون سرنشین بود. اوباما این مرد را رهبر عملیات‌های القاعده در شبه جزیره عرب معرفی می‌کرد.

به غیر از صدها تنی که در حمله هواپیماهای جاسوسی آمریکا کشته شده‌اند تعداد کشته شدگان در نتیجه حملات هواپیماهای بدون سرنشین طی دو سال دوران حکومت اوباما به تنهایی به اندازه کل 10 سال حکومت بوش بوده است.

در حالی که اوباما خود را برای انتخابات بعدی آمریکا آماده می‌کند گروه‌های حقوق بشری معتقدند که اکنون باید اظهارات رئیس جمهوری به عنوان فرمانده کل ارتش و اقداماتش در این رابطه به قضاوت گذاشته شود.

کد خبر 156067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز