یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران آمریکایی در مناطق مختلف با برپایی تظاهرات گسترده، اعتراض خود را به تبعیض و بی عدالتی در آمریکا نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تظاهرات گسترده ای در اعتراض به خودداری پلیس این ایالت از بازداشت عامل قتل  تریوان مارتین نوجوان 17 ساله برگزار شده و همچنان در حال پیگیری است.

تریوان مارتین نوجوان سیاه پوستی بود که چند روز قبل به دست یک مقام محلی کشته شد، اما پلیس فلوریدا به جای بازداشت وی اعلام کرد که اقدام عامل قتل دفاع از خود بوده است.

بر همین اساس معترضان در شیکاگو، واشنگتن، کارولینای جنوبی، کلمبیا و چند شهر و ایالت دیگر با پوشیدن لباس هایی نظیر آنچه تریوان در زمان مرگ به تن داشت اعتراض خود را به بی عدالتی موجود در آمریکا نشان دادند.

شیکاگو نیز عصر دیروز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز از سوی نه فقط سیاه پوستان بلکه مردم مختلف این شهر بود.

قرار است امروز یکشنبه 06 فروردین نیز در شهرهای دیگری تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شده و دوشنبه 07 فروردین نیز شهرهای استنفورد، فلوریدا، اورلاندو و حومه آن شاهد برگزاری تظاهرات خواهد بود.

مارتین در تاریخ 26 فوریه به دست گئورگ زیمرمان کشته شد. زیمرمان مدعی شده که در دفاع از خود مارتین را به قتل رسانده و پلیس و مقامات فدرال نیز وی را بازداشت نکرده‌اند.

در همین رابطه بیل لی رئیس پلیس فلوریدا به دلیل افزایش اعتراضات مردمی و انتقادات مردم از وی به دلیل آنچه درباره دلیل کشته شدن نوجوان 17 ساله بیان کرده بود از سمت خود استعفا کرد.
لی دفاع از خود را دلیل کشته شدن این نوجوان سیاه پوست عنوان داشته و مقام محلی را بیگناه دانسته بود.

کد خبر 164112
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز