گروه بین‌الملل: یک فرمانده ارشد نظامی آمریکا روز گذشته حضور نیروهای ویژه این کشور را در ۵ کشور جنوب آسیا افشا کرد.

نیروهای نظامی آمریکا

دریاسالار رابرت ویلارد، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام اعلام کرده است که نیروهای ویژه آمریکایی برای همکاری جهت مبارزه با تروریسم در کشورهای نپال، بنگلادش، سریلانکا، مالدیو و هند مستقر شده‌اند. این فرمانده ارشد نظامی آمریکا با تأکید بر حضور نیروهای این کشور در هند در حالی از همکاری دو طرف برای مقابله با لشکر طیبه خبر داد که دولت هند بلافاصله با نگرانی از واکنش‌های احتمالی این مسئله را رد کرد.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای با رد اظهارات دریاسالار رابرت ویلارد اعلام کرد که نیروهای ویژه آمریکایی در این کشور حضور ندارند. افشای حضور نیروهای آمریکایی به ویژه در هند باعث انتقادهای شدید از دولت این کشور برای پنهان کردن این موضوع خواهد شد. با وجود رد این مسئله از سوی دولت هند روز گذشته حزب مخالف کمونیست این کشور در نخستین واکنش در بیانیه‌ای خبر استقرار نیروهای آمریکایی را شوکه‌کننده خواند و خواستار توضیح دولت به خاطر در جریان قرار نگرفتن نمایندگان در این رابطه شد. سفارت آمریکا در هند هم استقرار نیروهای آمریکایی را رد کرده است.

لشکر طیبه که آمریکا مدعی حضور نیروهایش در ۵ کشور جنوب آسیا برای مبارزه با آن شده همان گروهی است که مقام‌های هندی می‌گویند حملات بمبئی را در سال۲۰۰۸ سازماندهی و اجرا کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی در حالی از حضور نظامی در جنوب آسیا خبر داده‌اند که وزارت دفاع این کشور هم حضور نیروهای زمینی آمریکایی را در یمن تایید کرد. پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که یک تیم امنیتی این کشور در منطقه جنوبی عدن در یمن هدف حمله شبه نظامیان قرار گرفته اما تلفاتی به دنبال نداشته است. گروه انصار الشریعه که وابسته به القاعده به حساب می‌آید پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی در یمن را هدف حمله قرار داده است. این در حالی است که دولت اوباما پیش از این بارها حضور نیروهای آمریکایی در یمن را رد کرده بود.

کد خبر 162530

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز