سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز فرماندهی مشترک نیروهای عملیاتی آمریکا درباره حادثه کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی در حمله بالگردهای آمریکایی توضیح داده است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، ژنرال جیمز ماتیس رئیس مرکز فرماندهی نیروهای عملیاتی آمریکا در اظهارات خود ادعا کرد: بهترین درس از این حادثه این واقعیت بنیادین است که باید همکاری‌های مرزی با پاکستان را بهبود بخشیم.

وی همچنین تاسیس پایگاه مشترک داده‌ها بین دو کشور را خواستار شد و افزود، افزایش اطلاعات می‌تواند به نیروهای ناتو در پاکستان برای پرهیز از تکرار حوادث مشابه کمک کند.

افزون بر آن، ماتیس به نیروهای ائتلاف بین المللی مستقر در افغانستان دستور داد به دنبال راه‌هایی برای بهبود روابط خود با اسلام‌‌آباد باشند.

استفن کلارک سرتیپ نیروی هوایی آمریکا و مسئول تیم تحقیقاتی حادثه ماه اخیر روز سه‎‌شنبه (۶ دی، ۲۷ دسامبر) گفت، نیروهای آمریکایی برخی از مسئولیت‌های مربوط به مرگ سربازان پاکستانی را بر عهده می‌گیرند، چرا که به نقشه‌های اشتباه اعتماد کردند و از وجود مکان پست‌های بازرسی مرزی اطلاع نداشتند و به اشتباه مکان نادرستی را برای نظامیان در نظر گرفتند.

با این حال، ارتش پاکستان نتایج این تحقیقات را رد و اعلام کرد: با یافته‌های ناتو و آمریکا که در رسانه‌ها منتشر شده است، موافق نیست.

مقامات اسلام‌آباد نیروهای تحت امر آمریکا را به انجام حملات تعمدی هوایی از درون افغانستان به خاک پاکستان متهم می‌کنند.

در پی حادثه ماه نوامبر، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا کشته شدن این سربازان را تسلیت گفت اما از عذرخواهی رسمی خودداری کرد.

پاکستان نیز در پاسخ به حملات مرگبار هوایی، حرکت کاروان‌های تدارکاتی و تجهیزاتی نظامیان خارجی مستقر در افغانستان از خاک آن کشور را متوقف کرده است.

این در حالی است که نیروهای ناتو برای تامین تجهیزات خود به شدت به مسیر انتقالی پاکستان وابسته هستند.

هواپیماهای آمریکایی و ناتو در ماه‌های گذشته همواره به شکلی روزافزون حریم هوایی پاکستان را تقض کرده‌اند.

آمریکا ادعا می‌کند هواپیماهای این کشور شبه‌نظامیان در سراسر مرز افغانستان و پاکستان را هدف قرار می‌دهند. اما به گفته ساکنین محلی، غیرنظامیان قربانی اصلی این حملات غیرمجاز و متجاوزانه هستند.

کد خبر 155219
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز