شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش‌های تصرف، برای جوانان در هارلم در خصوص اهداف این جنبش جلسات آموزشی برگزار کرده‌اند.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، سه جنبش تصرف از جمله تصرف وال استریت، کهنه سربازان برای صلح و تصرف هود در برگزاری این جلسات آموزشی برای جوانان هارلم بایکدیگر هم‌کاری می‌کنند.

هدف از برگزاری این جلسات آموزشی برای جوانان هارلم که بیش‌ترین آسیب را از برنامه مصادره مسکن در آمریکا متحمل شده‌اند، آشنایی با اهداف جنبش تصرف عنوان شده است.

در حالی که نیویورکی‌ها خود را برای تعطیلات کریسمس آماده می‌کنند و برخی دیگر روزهای سخت اقتصادی را سپری می‌کنند، سازمان‌دهندگان این جلسات می‌گویند برگزاری چنین اجتماعاتی می‌تواند نقش مهمی را در گردهمایی نسل جوان ایفا کند.

دانش آموزان شرکت کننده دراین جلسات درباره چالش‌هایی که نسل آن‌ها سال‌هاست با آن روبروست از جمله آمار بالای مرگ و میر در میان نوجوانان، توزیع غیرقانونی مواد مخدر، جرم و جنایت درمیان نیویورکی‎ها، گفت و گو می‎کنند.

به نظر می‌رسد دامنه آن چه که در زاکوتی پارک نیویورک شروع شد اکنون به برگزاری گفت و گوهای ملی در زمینه یافتن راه حل‌هایی برای پایان دادن به نابرابری‌های اقتصادی کشیده شده است.

جنبش تصرف، ۱۷ سپتامبر، هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان در اعتراض به نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های آمریکا، فساد در سطوح عالی و توزیع نابرابر ثروت درآمریکا، در منطقه تجاری نیویورک تجمع کردند.

دامنه این جنبش اکنون به دیگر شهرهای بزرگ آمریکا، شامل آتلانتا، بوستون، شیکاگو، دنور، لس آنجلس، اوکلند، فیلادلفیا و پورتلند نیز رسیده است.

کد خبر 154833
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز