دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: امریکا، سرکنسول ونزوئلا در شهر "میامی" در جنوب شرقی ایالت فلوریدا را به اتهام مطلع بودن از حملات احتمالی سایبری علیه آمریکا اخراج کرد.

ونزوئلا

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: "لیویا آکوستا نوگوئرا"، سرکنسول ونزوئلا در میامی یک عنصر نامطلوب است و تا سه‌شنبه مهلت دارد از خاک آمریکا خارج شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: دولت ونزوئلا روز جمعه از این موضوع مطلع شده و از این تاریخ "آکوستا" 72 ساعت مهلت دارد تا از کشور خارج شود.

هنوز دولت ونزوئلا در این خصوص واکنش نشان نداده است.

مارک تونر، توضیحاتی در خصوص دلیل اخراج سرکنسول ونزوئلا اظهار نداشت، اما گفت، وی براساس ماده 23 کنوانسیون وین در خصوص روابط کنسولی اخراج شده است.

براساس این ماده کشور اخراج‌ کننده می‌تواند در خصوص دلایل اخراج توضیح ندهد.

پلیس فدرال آمریکا، ادعا کرده این مقام به دنبال دستیابی به اطلاعات مربوط به سرورهای نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا و همکاری برای انجام حملات سایبری علیه این کشور بوده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین گفت: این اطلاعات براساس مکالمات ضبط ‌شده "آکوستا" با سایر مقام‌ها جمع‌آوری شده و هیات‌ دیپلماتیک کوبا نیز در این امر دخیل است.

اخیرا آمریکا در رابطه با سفر محمود احمدی ن‍ژاد به ونزوئلا به این کشور اعتراض کرد و خواستار عدم گسترش رابطه کشورهای آمریکای لاتین با ایران شد. این اقدام وزارت خارجه آمریکا می تواند پاسخی به عدم توجه ونزوئلا به تهدید آمریکا باشد.

کد خبر 156673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز