چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان بی کوییگلی استاد حقوق در دانشگاه اوهایو آمریکا گفت منطق اوباما برای استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین علیه کشور‌های دیگر قطعا نامشروع است.

آمریکا

پروفسور کوییگلی روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن، ۳۱ ژانویه) در یک مصاحبه تلفنی با بخش آمریکای وب سایت پرس تی‌وی گفت، ۲ سناریو در رابطه با کمپین پهپاد‌های آمریکا در پاکستان و کشور‌های دیگر وجود دارد: با اجازه از دولت و بدون اجازه از دولت.

وی افزود: قطعا انجام آن بدون اجازه دولت نقض حاکمیت آن کشور است. اما حتی اگر با اجازه دولت هم باشد، باز هم نقض حقوق انسان‌های درگیر آن است.

پروفسور کوییگلی تصریح کرد، دولت اوباما مانند دولت قبل از جنگ به اصطلاح علیه تروریسم بین‌الملل به عنوان منطقی برای استفاده از پهپاد‌ها علیه کشور‌های دیگر استفاده می‌کند. وی نتیجه‌گیری کرد: این امر به طور کلی به عنوان نوع مشروع درگیری در سطح بین‌الملل پذیرفته نیست.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در روز دوشنبه (۱۰ بهمن، ۳۰ ژانویه) برای نخستین بار به استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا در پاکستان اذعان کرد.

بنا بر بررسی دفتر تحقیقات روزنامه‌نگاری مستقر در لندن در اوت ۲۰۱۱ پهپادهای آمریکا از سال ۲۰۰۴ بیش از ۷۷۵ غیرنظامی که دست‌کم ۱۶۸ نفر آن کودک بودند را کشته‌اند. در این گزارش آمده است پهپاد‌های آمریکا هر چهار روز یک بار به پاکستان حمله می‌کنند.

کد خبر 159057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز