همشهری آنلاین: هرگونه فعالیت نظامی بیشتر در خلیج‌فارس تاثیر زیادی بر ما خواهد داشت. ممکن است این امر بر قیمت‌های نفت تاثیر بگذارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش خواهان حل و فصل مسائل با ایران از راه دیپلماتیک است.

به گزارش ایلنا، «باراک اوباما» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» اعلام کرد: فکر نمی‌کند اسرائیل تصمیمی برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته باشد.

اوباما در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل قبل از اجرای چنین اقدامی نظر آمریکا را جویا خواهد شد، گفت که او نمی‌تواند وارد جزئیات شود.

وی افزود: اولویت اول من‌‌ همان امنیت آمریکا است و همچنین امنیت اسرائیل. ما با هم کار می‌کنیم؛ در زمانی که تلاش می‌کنیم این امر به شیوه دیپلماتیک حل و فصل شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که ایران دارد تاثیر تحریم‌های شدید را احساس می‌کند.

اوباما بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: من واضح حرف زدم، ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و جلوگیری از رقابت سلاح هسته‌ای در منطقه‌ای بی‌ثبات را مبذول خواهیم داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال حمله ایران به اهدافی آمریکایی در سخنانی مدعی شد که هیچ دلیلی نمی‌بینیم که آن‌ها نیت یا توانمندی‌های مشابهی داشته باشند. بار دیگر می‌گویم که هدف ما حل و فصل این امر از راه دیپلماتیک است و این بهتر است.

اوباما گفت: هرگونه فعالیت نظامی بیشتر در خلیج‌فارس تاثیر زیادی بر ما خواهد داشت. ممکن است این امر بر قیمت‌های نفت تاثیر بگذارد.

کد خبر 159566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز