همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که تهدیدات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اعلام توافق بر سر اجرای توافقنامه آشتی فلسطینی، نه تنها موجب هراس ما نمی شود بلکه ثابت می کند که آشتی راه درست ملت فلسطین است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خالد مشعل در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه افزود: ما نه تنها از این تهدیدات و برگزاری جلسه امنیتی کابینه نتانیاهو بیمی نداریم بلکه مطمئن هستیم که در مسیر درست یا همان آشتی در حرکت هستیم.

وی با اشاره به ظلم و تجاوز اسرائیل در حق مردم فلسطین گفت: اسرائیل و کابینه بسیار افراطی آن، تمام فرصت های دستیابی به راه حل بین دو طرف را از بین بردند و ما باید بیش از این چه انتظاری از دشمن خود داشته باشیم.

مشعل تمام نیروهای فلسطینی را به تلاش برای تحقق آشتی ملی فراخوانده و گفت که ما باید پایان دسته بندی ها و تفاهم بر برنامه سیاسی و تحقق آشتی را در اولویت قرار دهیم .

وی ابراز امیدواری کرد که محمود عباس در برابر فشارها تسلیم نشود به ویژه اینکه آنان به وی امتیازی ندادند.

وی گفت که در دیدار روز گذشته، توافق شد که به منظور پیگیری آشتی ملی گروههای فلسطینی با یکدیگر دیدار کنند و کمیته آزادیبخش فلسطین نیز به منظور اجرای موارد توافق شده در خصوص توسعه این کمیته، نشست بعدی خود را در 22 ماه آینده میلادی (اول دی) برگزار خواهد کرد که در آن انتخابات آینده نیز بررسی خواهد شد.

وی در عین حال گفت که هنوز زود است که در مورد اینکه آیا حماس نامزدی را برای ریاست تشکیلات خودگردان معرفی خواهد کرد یا خیر، سخن گفت.

مشعل در ادامه افزود: پس از نشست با محمود عباس وی به رهبران حماس در داخل و خارج توصیه کرد که از اظهارات تبلیغاتی و سیاسی که به فضای مثبت کنونی و آشتی خدشه وارد می کند، خودداری کنند.

وی گفت: ما در نشست روز گذشته در مورد پایان پرونده بازداشت شدگان و لزوم آزادی آنان در روزهای آینده، به توافق رسیدیم.

مشعل دیدار خود با محمود عباس را نخستین دیدار طولانی برشمرد که در جریان آن گفت و گوهای جدی و عمیقی جریان یافت و با وجود اختلاف سیاسی، موارد مبهم از بین رفت.

وی جنبش فتح را به بستن صفحات گذشته فراخوانده و گفت :پیام من به براداران جنبش فتح این است که در مرحله آینده، برخوردی مثبت داشته و دسته بندی ها را پایان دهیم زیرا راهی جز تفاهم نداریم و باید به سوی آشتی حرکت کنیم.

مشعل گفت که مرحله آینده مرحله شفافیت و مشارکت در اداره فلسطین و وحدت در مورد مسائل آن خواهد بود..

کد خبر 152104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز