همشهری آنلاین: در حالی که کابینه نتانیاهو تلاش می کند با مطرح کردن موضوع حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران افکار عمومی داخل اسرائیل را منحرف کند، صدها هزار کارگر اسرائیلی صبح امروز دوشنبه در اعتراض به شرایط کاری اعتصاب کردند.

israel general strike

به گزارش تلویزیون پرس تی وی، با اغاز اعتصاب سراسری در اسرائیل کار بیمارستان‌ها، بانک‌ها و فرودگاه بین‌المللی تل آویو مختل شد. این اعتصابات همچنین باعث بسته شدن بنادر و بازار سهام تل آویو نیز خواهد شد.

اعتصاب بعد از آن شروع شد که مذاکرات اتحادیه‌های کارگری و وزارت کار اسرائیل به نتیجه نرسید. خبرنگار این شبکه از قدس گزارش داد، خواسته اصلی اعتصاب‌کنندگان تغییر وضع استخدامی و شرایط کاری کارگران شرکتی بخش‌های دولتی است. یکصد هزار نیروی شرکتی هم اکنون در بخش‌های عمومی مانند رفتگری یا انتظامی کار می‌کنند که این کارگران امنیت اجتماعی ندارند.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، به گفته کارشناسان، کابینه اسرائیل از طریق به کار گرفتن نیروهای شرکتی پول زیادی در بخش‌های اجتماعی و رفاهی پس‌انداز می‌کند. خبرنگار پرس تی وی افزود: یکصد هزار کارگر شرکتی در این اعتصابات شرکت کرده‌اند و کارگران از بخش‌های دیگر نیز در حال پیوستن به آنها هستند.

برآورد شده است که اعتصابات هر روز یکصد میلیون دلار برای دولت اسرائیل هزینه دربرداشته باشد. خبرنگار پرس‌تی‌وی افزود: انتظار می رود که اعتصابات و اعتراضات که از چند ماه قبل در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی در اسرائیل شروع شده است تا زمانی که مذاکرات اتحادیه‌ها به نتیجه نرسد ادامه یابد.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی در زمینه اعتصاب سراسری در رژیم صهیونیستی آورده است: در حالی که کابینه نتانیاهو تلاش می کند با مطرح کردن موضوع حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران افکار عمومی داخل اسرائیل را منحرف کند، صدها هزار کارگر اسرائیلی صبح امروز دوشنبه در اعتراض به شرایط کاری اعتصاب کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که اعتصاب عمومی در سراسر اسرائیل از صبح روز دوشنبه به مدت چهار ساعت آغاز شد. 
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که تصمیم برای اعتصاب پس از شکست مذاکرات شب گذشته بین اتحادیه‌های کارگری و وزارت امور مالی درباره شرایط کار کارگران موقت اتخاذ شد.
 
سه شنبه گذشته و در پی تشدید اعتراضات اتحادیه‌های کارگری به وضعیت کاری کارگران موقت، تمامی پروازهای پیش از ظهر فرودگاه بن گوریون تل آویو لغو شد.
 
در اسرائیل صدها هزار کارگر وجود دارد که به عنوان کارگر موقت مشغول به کار هستند.
 
"ایال مالما" سخنگوی اتحادیه کارگری اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت: اعتصاب‌های کارگران همچنان ادامه خواهد داشت و این اعتصاب‌ها در اعتراض به وضعیت کاری صدها هزار اسرائیلی مشغول در بخش‌های مختلف است که همانند کارگران درجه دو با آنها رفتار می‌شود.

 در حالی که اعتصاب‌ها و اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی هر روز ابعاد گسترده‌تری را به خود می گیرد، این رژیم تلاش می‌کند با مطرح کردن موضوع حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، افکار عمومی داخلی و خارجی را از بحران‌های دولت اسرائیل منحرف کند.

کد خبر 150510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز