دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در ادامه اعتراض‌های مردمی و اتحادیه‌های کارگری در رژیم صهیونیستی به سیاست‌های اقتصادی دولت بنیامین نتانیاهو، دیروز اتحادیه‌های کارگری این رژیم دست به اعتصاب گسترده‌ای زدند که اقتصاد و فعالیت‌های عادی در این رژیم را فلج کرد.

اعتراض

شدت این اعتصاب به حدی بود که در پی شکایت دولت از اتحادیه‌های کارگری، دادگاه دستور داد که آنان مدت زمان اعتصاب را به 5 ساعت محدود کنند. این اعتصاب فراگیر بخش‌های مختلف از جمله بانک‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و... را به تعطیلی کشاند. این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که اتحادیه‌های صنفی کارگری نتوانستند با وزارت دارایی به توافق جامعی برسند. در اثر این اعتصاب، فرودگاه بن گورین تل‌آویو تعطیل شد و بانک‌ها، بورس، بندرگاه‌ها، راه آهن و دیگر مراکز فلج شده‌اند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از اتحادیه‌های کارگری این رژیم خواسته بود که دست از اعتصاب بکشند. این اعتصاب در ادامه اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی است که از چندین ماه قبل به تبع تحولات و انقلاب‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه آغاز شد و اکنون با توجه به تداوم بهار عربی در منطقه و همچنین اعتراضات به نظام سرمایه داری در غرب، تحرک بیشتری گرفته است.

حمله هکرها به وب‌سایت موسادو ارتش رژیم صهیونیستی

دیروز پایگاه‌های اینترنتی ارتش و سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همچنین موساد برای چند ساعت از دسترس خارج شد. به گزارش ایسنا، سخنگویان نیروهای امنیتی و همچنین شین‌بت، سرویس امنیت داخلی اسرائیل، با تأیید این خبر از انجام بررسی‌ها بر سر دلایل رخ دادن این وقفه چندساعته خبر دادند. به نوشته روزنامه هاآرتص، یک گروه ناشناس از هکرهای کامپیوتری در پس این ماجرا قرار دارند. به نوشته این روزنامه این گروه ناشناس، تهدید کرده بودند از دولت رژیم صهیونیستی انتقام خواهند گرفت. تهدید آنها پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش این رژیم 2 کشتی کمک‌رسان را به مقصد غزه متوقف و به بندر آسدود هدایت کردند.

کد خبر 150555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز