همشهری‌آنلاین: نتیجه نمونه‌برداری از جسد عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین سه ماه دیگر اعلام می‌شود.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،گروه مسئول تشریح جسد عرفات درباره برداشتن نمونه‌هایی از جسد وی کنفرانس خبری برگزار کرد.

یکی از اعضای این کمیته گفت: جسد یاسر عرفات در عمق چهار متری از زمین قرار داشت و همه گروه های پزشکی که در مکان حضور داشتند تاکید کردند که نیازی به انتقال جسد به مکان دیگری نیست. نمونه داری مطلوب از این جسد گرفته شد تا این نمونه آزمایش شود و تا سه ماه دیگر نتیجه نمونه برداری اعلام خواهد شد.

عضو دیگر این کمیته گفت: شواهدی که ما در اختیار داریم تاکید می‌کند که اسرائیل در مسموم کردن عرفات نقش داشته است و ما به دلیل و مدرک در این زمینه نیاز داریم و تمامی تحقیقات جاری کنونی در این زمینه برای رسیدن به این دلیل و مدرک است تا در نهایت بتوانیم علیه اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی اقامه دعوا کنیم.

اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین نیز گفت: ما اساسا اشغالگران اسرائیلی را در به شهادت رساندن یاسر عرفات متهم می‌کنیم. تحقیقات در این زمینه یک مسئله ملی است چرا که یاسر عرفات از جایگاه نمادین، انقلابی و رهبری برای ملت فلسطین برخوردار است بنابراین از تمامی اقدامات که می‌تواند به روشن شدن عاملان این ترور کمک کند، حمایت می‌کنیم.

کد خبر 192579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز