همشهری آنلاین: کنفرانس سیاست جهانی که در حال حاضر در وین با حضور مقامات عالیرتبه برپاست، تحت الشعاع دعوای ترکیه با رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، عبدالله گل، رییس جمهور ترکیه اندکی پیش از آغاز ضیافت ناهار هاینس فیشر، رییس جمهور اتریش اعلام کرد در این مراسم حضور نمی یابد.

بنا به گزارش روز شنبه رسانه های ترکیه و صهیونیستی، دلیل حضور نیافتن گل در این مراسم، شرکت داشتن ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ضیافت ناهار بوده است. گل به همین خاطر از انداختن عکس یادگاری هم سر باز زد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، باراک هم تلافی کرد و هنگام سخنرانی گل، وی همراه با هیات صهیونیست کنفرانس را ترک کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در نسخه آنلاین خود به نقل از دفتر گل نوشت فهرست شرکت کنندگان در ضیافت ناهار پنجشنبه شب به هیات ترک داده شد. بر اساس این فهرست بود که گل تصمیم گرفت در مراسم شرکت نکند.

به گفته زییت ارسلان، سردبیر روزنامه زمان اتریش، گل به جای حضور در این ضیافت به پیاده روی در شهر وین پرداخت و در نماز جمعه مسجد آتیب حضور یافت.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی مدت‌هاست به خاطر آنکه آنکارا خواستار عذرخواهی رسمی تل آویو شده، دچار تنش است. رژیم صهیونیستی 9 نفر از شهروندان ترکیه را در حمله‌اش به ناوگان آزادی غزه در مه 2010 به قتل رساند. به خاطر اینکه رژیم صهیونیستی درخواست آنکارا را رد کرده، آنکارا اوایل ماه سپتامبر سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد.

کد خبر 153439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز