سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس یک گزارش جدید، کودکان بازداشت شده فلسطینی مورد سوءاسفتاده جسمی و لفظی محافظان اسرائیلی در زندان الجلمه واقع در شمال فلسطین اشغالی واقع می‌شوند.

اسرائیل

به گزارش پرس تی وی، بر اساس گزارشی که روزنامه گاردین روز یک‌شنبه (۲ بهمن، ۲۲ ژانویه) منتشر کرده است، زندانیان کم سن فلسطینی، مخصوصا آن‌دسته که در سلول‌های انفرادی بخش ۳۶ زندان مزبور در حبس هستند، عموما از سوی محافظان اسرائیلی مورد سوء استفاده فیزیکی و لفظی قرار می‌گیرند.

سلول ۳۶ یکی از چندین سلول ‌زندان‌های اسرائیلی است که کودکان در آن برای چندین روز و یا حتی چند هفته در حبس انفرادی قرار می‌گیرند.

بر پایه این گزارش، رژیم اسرائیل بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک را سالانه، بیشتر به دلیل پرتاب سنگ به سوی شهرک نشینان و سربازان اسرائیلی دستگیر می‌کند.

کودکان فلسطینی به ندرت در حضور والدین خود مورد بازجویی قرار می‌گیرند و عموما از حق دسترسی به وکیل پیش از یا در جریان بازجویی‌های اولیه محروم می‌شوند.

دست و پای کودکان زندانی در زندان الجمله گاهی اوقات هنگام بازجویی ساعت‌ها به یک صندلی بسته می‌شود.

سازمان بین المللی دفاع از کودکان، که یک سازمان مستقل و غیردولتی است، از سال ۲۰۰۸ تاکنون از ۴۲۶ کودک فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم اسرائیل شهادت‌نامه‌هایی جمع کرده است.

این شهادت‌ها حاکی از دستگیری‌های شبانه، بستن دست با دستبندهای پلاستیکی، بستن چشم و سواستفاده جسمی و لفظی است.

گروه‌های حقوق بشر نگران آثار بلند مدت به جا مانده از بدرفتاری نیروهای اسرائیلی با کودکان فلسطینی هستند.

کد خبر 158088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز