چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

بیش از نیم میلیون نفر از کارکنان بخش‌های مختلف اقتصادی در فلسطین اشغالی دست از کار کشیدند.

اعتصاب

در نتیجه این اقدام، ادارات دولتی، بانک‌ها، فرودگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها از خدمات‌دهی به مردم سر باز زدند. به گزارش خبرگزاری‌ها، کارکنان فرودگاه بین‌المللی بن گوریون به‌مدت 6 ساعت دست از کار کشیدند که در نتیجه آن پروازهای بین‌المللی این فرودگاه متوقف شد. آموزگاران شماری از مدارس نیز از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند. بازار سهام رژیم صهیونیستی هم در نتیجه این اعتصاب تعطیل شد.

این اعتصاب گسترده به دعوت بزرگ‌ترین فدراسیون کارگری رژیم صهیونیستی به نام هیستادروت و پس از آن صورت گرفت که گفت‌وگوها بین این فدراسیون و وزارت دارایی درباره حقوق کارکنان پیمانکاری بی‌نتیجه پایان یافت. بنا بر تخمین این فدراسیون کارگری، حدود 250 هزار نفری که به‌صورت پیمانی به کار گرفته‌ شده‌اند، به‌طور میانگین 30 درصد کمتر از کارکنانی دریافت می‌کنند که به‌طور مستقیم استخدام شده‌اند.

مقامات هیستادروت خواستار آن هستند که این رژیم اقدام‌های بیشتری برای استخدام مستقیم این افراد صورت دهد تا حقوق و مزایای بیشتری به آنان تعلق بگیرد. آنان توانسته‌اند با بخش خصوصی درباره یکسان‌سازی مزایا و شرایط کار برای کارکنان پیمانی و رسمی به توافق برسند و اکنون خواستار آن هستند که دولت نیز همین شرایط را برای کارکنان پیمانکاری درنظر بگیرد. هسیتادروت وعده کرده است اگر نخست‌وزیر با این امر موافقت کند، اعتصاب بی‌درنگ متوقف می‌شود.

در این حال، دولت می‌گوید مایل است امتیازهایی به کارکنان پیمانکاری بدهد اما اعطای مزایای کامل به کارکنان پیمانکاری از نظر اقتصادی فاجعه‌آمیز خواهد بود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اعتصاب، مشکل کارکنان پیمانکاری را حل نمی‌کند. اقتصاد رژیم صهیونیستی به‌دلیل بروز بحران اقتصادی در اروپا که یکی از بازارهای بزرگ کالاهای آن است، دچار مشکل شده است. هزینه اقتصادی هر روز اعتصاب 500 میلیون دلار برآورد می‌شود.

کد خبر 159929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز