دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نظامیان رژیم اسرائیل با حمله به خانواده‎هایی که چشم انتظار آزادی اسرای فلسطینی از بند این رژیم بودند، ۲۵ نفر را زخمی کرده‌اند.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، این درگیری روز یکشنبه 27 آذردر مقابل زندان اوفر رژیم اسرائیل و ساعاتی پیش از آزادی ۵۵۰ اسیر فلسطینی از بند رژیم اسرائیل، روی داد.

هزاران نفر از مردم فلسطین با تجمع در گذرگاه رفح واقع در جنوب نوار غزه، آزادی ۵۵۰ زندانی فلسطینی را از بند رژیم اسرائیل جشن گرفته‌اند.

رژیم اسرائیل روز یکشنبه مطابق با مرحله دوم توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت حماس، ۵۵۰ فلسطینی را آزاد کرد.

این زندانیان ازجمله شش زندانی زن که در زندان اوفر رژیم اسرائیل واقع در کرانه باختری زندانی بودند، پس از آزادی به گذرگاهی در نزدیکی شهر فلسطینی بیتونیا منتقل شدند.

حماس روز دوشنبه 28 آذر را به افتخار آزادی این زندانیان، تعطیل ملی اعلام کرده است.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس روز یکشنبه گفت : ما به این دست‌آورد بزرگ افتخار می‌کنیم.

عمرقرقرا، یکی از زندانیان آزاد شده از بند رژیم اسرائیل در گفت و گو با پرس تی وی گفت: این جشن هنوز کامل نشده است زیرا هنوز تعداد زیادی از برادران و همرزمانمان که سال‌ها باهم زندگی کرده‌ایم در زندان‌های اسرائیل زندانی هستند.

این فلسطینی آزاد شده از بند رژیم اسرائیل افزود: از ابومازن (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی) و دیگر جناح‌های فلسطینی می‌خواهم تا تلاش‌ها را برای آزادی تمامی برادرانمان در زودترین زمان ممکن و بدون استثنا شدت بخشند.

محمود تییم یکی دیگر از زندانیان آزاد شده فلسطینی نیز گفت: ما از بازگشت‌مان شادمانیم اما این شادمانی با آزادی تمامی زندانیان بیشتر خواهد شد. رهبری فلسطین باید آزادی تمامی زندانیان را در اولویت اصلی خود قرار دهد، زیرا آزار و اذیتی که آن‌ها در این زندان‌ها متحمل می‌شوند، غیرقابل تصور است.

در نخسیتن مرحله قرارد داد تبادل اسرا، ۴۷۷ اسیر فلسطینی در تاریخ هجدهم اکتبر از زندان‌های رژیم اسرائیل آزاد شدند.

مطابق با قرارداد تبادل اسرا،۱۰۲۷ اسیر فلسطینی در تبادل با گیلاد شلیت، سرباز اسرائیلی، آزاد می‌شوند.

مبارزان حماس، در ژوئن ۲۰۰۶، شلیت را به دلیل عبور غیر قانونی وی از نوار غزه بازداشت کردند.

کد خبر 154323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز