همشهری آنلاین: یک سرباز سابق اسرائیلی از قساوت‌ها، پاک‌سازی قومی، قتل عام‌ها، استعمارگری و نژادپرستی این رژیم علیه فلسطینیان در جریان جنگ ۱۹۴۸ پرده برداشته است.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، آمنون نیومن در یک نوار ویدئویی از مشارکت‌اش در اخراج فلسطینیان غیرمسلح از روستای محل سکونت‌شان در جنوب اراضی اشغالی خبر داد.

نیومن با اعتراف به این جرایم در خصوص چگونگی کمک‌های‌اش به کشتار مردم، سوزاندن روستاها و اخراج زنان و کودکان از خانه و کاشانه‌شان توضیح داد.

وی افزود:خیلی واضح است. ما برای تصاحب این سرزمین آمده بودیم. از چه کسی؟ اگر یک سرزمین خالی از سکنه باشد شما آن را از هیچ کس به ارث نمی‌برید. (اما) زمانی که ما این سرزمین را تصاحب کردیم، خالی از سکنه نبود.

نیومن، کهنه سرباز اسرائیلی و از مبارزان پیشین پالمچ، دلیل تعیین روز نکبت در سال ۱۹۴۸ را ایدئولوژی صهیونیسم دانست.

وی خاطرنشان کرد:صهیونیسم نیز مثل هر گونه جنبش فراملی‌گرایانه نیازمند کشتار و بیرون راندن مردم و نابودی تمامی شواهد دال بر وجود آنان است. کسانی که نابود نشده‌اند باید به صورت دائمی در اسارت قومیت مسئول و غالب باشند.

اشغال فلسطین از سوی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ که به روز نکبت یا روز فاجعه و مصیبت معروف است موجب آوارگی حدود ۷۰۰ هزار فلسطینی شد و آن‌ها را به فرار به کشورهای مختلف واداشت.

تل‌آویو در خصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی جنگ ۱۹۴۸ و فرزندان‌شان به فلسطین حاضر به مصالحه نیست.

مدت زمان زیادی است که فلسطینیان بر حق اخلاقی و حقوقی آوارگان برای بازگشت به سرزمین‌شان تاکید کرده‌اند؛ سرزمینی که در جریان جنگ‌های اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ به‌زور از آن بیرون رانده شده بودند.

کد خبر 155704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز