همشهری‌آنلاین: بی بی سی اعلام کرد برای کاهش بیست درصدی بودجه این شبکه در راستای طرح‌های ریاضتی دولت انگلیس، حدود دو هزار کارمند خود را تعدیل می‌کند.

Mark Thompson

مارک تامپسون (Mark Thompson) مدیر کل بی بی سی که از سال 2004 به این سمت منصوب شده است به کارمندان خود گفت: بی بی سی در نظر دارد در پنج سال آینده 670 میلیون پوند (یک میلیارد و سه میلیون دلار، هفتصد و هفتاد و هفت میلیون یورو) صرفه جویی کند اما هیچ یک از برنامه‌های آن  به طور کامل قطع نمی‌شود.

بکتو (Bectu) اتحادیه تکنیسین‌ها معتقد است: "تامپسون کارها و بی بی سی را تخریب می‌کند".

تعدیل 2000 نیرو در بی بی سی که  20000 کارمند دارد از سوی مدیرکل آن در پوشش عبارت "اول کیفیت" (DQF)  صورت می‌گیرد. اما گری موریسی (Gerry Morrissey) دبیرکل بکتو، اقدام تامپسون را "اول تخریب کیفیت" خوانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، رهبران اتحادیه‌ها در انگلیس درباره برپایی اعتصاب هشدار داده‌اند و روسای سابق بی بی سی نیز کاهش بودجه این شبکه را محکوم کردند.

تامپسون گفت: "ما باید طرحی را در بی بی سی پیشنهاد کنیم که از هر جهت به لحاظ ابعاد کوچکتر باشد، به تعداد کمتری از نیروی کار نیاز باشد و بودجه کمتری صرف کند اما تمرکز برنامه‌های بی بی سی در حقیقت باید بر مهم‌ترین موضوعات مورد توجه مردم معطوف باشد"

بی بی سی اعلام کرد: "این صرفه جویی ما را با بزرگترین تغییر در تاریخ فعالیت این شبکه مواجه می‌کند."

این شبکه اعلام کرد دو هزار کارمند بی بی سی تا سال2017  تعدیل و  هزار کارمند دیگر هم از لندن به سالفورد در شمال غربی انگلیس منتقل می‌شوند.

تامپسون هشدار داد اگر بی بی سی مجبور باشد تعدیل‌های بیشتری را صورت دهد نمی‌تواند اعتبار خود را حفظ کند.

کد خبر 147705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز