همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که فعالیت تلویزیون فارسی بی بی سی در ایران غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدحسین صفار هرندی که در حاشیه‌ جلسه‌ هیات دولت سخن می‌گفت، ضمن این‌که اعلام کرد فعالیت‌ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در تهران غیرقانونی است و کسانی که در داخل کشور با این شبکه همکاری بکنند دچار مشکل خواهند شد» افزود: از سوی مراجع مختلف اعلام شده که فعالیت این شبکه در تهران غیرقانونی است.

وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که  گفته می‌شود این تلویزیون از طریق شبکه‌ انگلیسی بی بی سی در تهران برنامه تهیه می‌کند» اظهار کرد: اگر شبکه‌ انگلیسی بی بی سی از فرصتی که اکنون به صورت قانونی در اختیار دارد سوءاستفاده کند و برای شبکه‌ی بی بی سی فارسی فرآورده‌ای تهیه کند، طبیعی است در چارچوب قانون برخورد صورت می‌گیرد.

صفار هرندی هم‌چنین با بیان این‌ که ما این فعالیت‌ها را رصد می‌کنیم و دستگاه‌های مرتبط نیز مسائل را دنبال می‌کنند» در پاسخ به این پرسش که وزیر اطلاعات اعلام کرده فعالیت‌ شبکه‌ی بی بی سی فارسی در تهران مخل امنیت احساس شده است، اظهار کرد: مساله بخش امنیت و مسائل مرتبط با آن، از طریق مسوولان و دست‌اندرکاران وزارت اطلاعات توضیح داده می‌شود، البته نمونه‌ای از فعالیت‌های مخرب این شبکه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی را می‌توانیم از زبان فعالان پیشین این رسانه‌ها بشنویم.

صفار هرندی هم‌چنین با بیان این‌که بارها از سوی مقامات امنیتی کشور و وزارت ارشاد در ارتباط با همکاری با این گونه رسانه‌ها توضیح داده شده و افراد را از این امر بر حذر داشته‌اند» گفت: طراحی‌ای که پشت این شبکه‌ی فارسی است خیرخواهانه نیست و کسانی که دل در گرو ایران دارند خود را باید از این جریان فتنه بر حذر دارند.

وی هم‌چنین درباره این‌که « چه تفاوتی میان فعالیت بی بی سی فارسی و انگلیسی وجود دارد و چرا شبکه انگلیسی می‌تواند در تهران فعالیت ‌کند، ولی بی بی سی فارسی نمی‌تواند افزود: این دو با هم فرق دارند؛ رسانه‌ای که به زبان ملی ماست، روی مسائل ایران تمرکز دارد و فعالیت آن با شبکه‌ی بی بی سی انگلیسی متفاوت است؛ در واقع مصارف‌ متفاوتی دارد، آنها در حال انجام عملیات هستند، بی بی سی فارسی دارد عملیات انجام می‌دهد و ما نباید ساده‌لوح باشیم.

وزیر ارشاد در ادامه به سابقه‌ فعالیت‌های جاسوسی انگلیس در ایران اشاره و اظهارکرد: آن‌ها در جریان‌سازی و فتنه‌گری در کشور و برهم زدن امنیت ملی سابقه‌ بدی دارند.

صفار هرندی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد محدودیت در ارتباط با فعالیت شبکه‌ی بی بی سی فارسی در تهران مخالف جریان آزاد اطلاعات نیست گفت: کاری که آنها می‌کنند جریان هدایت‌شده‌ اطلاعات است نه جریان آزاد اطلاعات

کد خبر 73626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز