همشهری آنلاین: رییس شبکه یک تلویزیون "بی.بی.سی" در انگلیس به‌علت آنچه که سهل‌انگاری در تدوین گمراه‌کننده فیلم کوتاهی درباره زندگی ملکه این کشور اعلام شد، از مسوولیت خود کناره‌گیری کرد.

"پیتر فینچام" که در دو سال گذشته مسئولیت شبکه یک بی.بی.سی را بر عهده داشت، روز جمعه در پی تحقیقی که درباره فیلم پخش شده از "الیزابت دوم" از این شبکه صورت گرفت، ناچار به استعفا شد.

این فیلم کوتاه که چند ماه پیش به نمایش گذاشته شد، پیش درآمد مستندی تلویزیونی درباره زندگی ملکه انگلیس بود.

Peter Fincham

در فیلم این گونه وانمود شده بود که الیزابت دوم با عکاسی که قرار بود از وی تصاویری تهیه کند، درباره نوع لباسی که ملکه پوشیده بود، مشاجره کرد و با عصبانیت از صحنه عکسبرداری خارج شد.

پس از نمایش فیلم، آشکار شد که تهیه‌کننده در این بخش از مستند تلویزیونی، با کنار هم نهادن تصاویر، بینندگان را درباره توالی صحنه‌ها به اشتباه انداخته است.

"مارک تامپسون" مدیرکل بی.بی.سی، گفته که اشتباهی جدی در ارایه اطلاعات گمراه‌کننده به مردم درباره ملکه رخ داده است.

در گزارش تحقیق از تحولات و عوامل مرتبط با پخش این صحنه‌ها، از وجود نگاه غیرمنصفانه، نبود تمرین و ناکارآمدی سیستم مدیریتی در شبکه یک تلویزیون بی.بی.سی، انتقاد شده است.

در این ماجرا، علاوه بر رییس شبکه اول بی.بی.سی، یکی از دست اندرکاران شرکت "پی.دی.اف مدیا" که تهیه‌کننده این اثر بود، نیز کار خود را از دست داده است.

کد خبر 33204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز