همشهری‌آنلاین: رسوایی مربوط به سوء استفاده جنسی جیمی سویل، مجری برجسته سابق بی بی سی از کودکان، حتی یک سال پس از مرگ او همچنان بر دوش شبکه بین‌المللی بریتانیا سنگینی می‌کند.

bbc George Entwistle  Jimmy Savile

به گزارش یورونیوز به‌دنبال اتهام مطرح شده علیه یکی از سردبیران بی بی سی مبنی بر ممانعت او از پخش یک فیلم مستند درباره زندگی جیمی سویل در سال گذشته، او روز دوشنبه موقتا در سمت خود تعلیق شد.

رسوایی که گستره آن به پارلمان بریتانیا و نخست وزیر این کشور نیز کشیده شده است. دیوید کامرون روز دوشنبه خواهان توضیح بی بی سی در این باره شده بود.

جورج انتویستل، مدیر کل جدید بی بی سی با حضور در کمیته فرهنگی پارلمان بریتانیا، ضمن "سنگین" توصیف کردن این اتهام گفت: "بحثی نیست که کاری که جورج سویل کرده و روشی که بی بی سی در طول سال‌ها به این موضوع پرداخته، به‌طوری که این طور بنظر می‌رسد که بی بی سی به او اجازه انجام این اعمال را داده، مسئله اعتبار و آبرو را در شبکه ما برجسته خواهد کرد."

او افزود: "آنچه که هولناک‌تر است این است که این رسوایی مدت‌ها بدون آن که برملا شود ادامه یافته. من واقعا از این بابت متاسفم."

پلیس بریتانیا که سرگرم تحقیق در این زمینه است اعلام کرده که تا کنون بیش از 200 دختر جوان که تعدادی از آنها حدودا 12 ساله بوده و قربانی آزار و اذیت جنسی جیمی سویل بوده اند، شناسایی شده‌اند.

بنابر این گزارش بعضی از آنها حتی در استودیوهای بی بی سی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

کد خبر 188857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز