بی بی‌سی، یکی از گران قیمت‌ترین مجریان رادیو و تلویزیونی خود را به خاطر به بار آوردن یک رسوایی حین پخش یک برنامه زنده به‌مدت 12 هفته از اجرا محروم کرد، ضمن آنکه رئیس شبکه رادیو بی‌بی سی ‌نیز مجبور به استعفا شد.

روزنامه گاردین نوشته است: جاناتان راس، گوینده و مجری معروف رادیو بی‌بی سی 2 که به اندازه تونی بلر در انگلیس مشهور است به همراه یک مجری دیگر رادیویی به نام راسل برند با یک کمدین 78 ساله تلویزیون انگلیس سر یک شوخی زننده را باز می‌کند و نهایتا وقتی کار آنها به مشاجره لفظی می‌کشد برنامه با پخش موسیقی قطع می‌شود.

راس که گفته می‌شود به خاطر شهرت و محبوبیت زیادی که در میان شنوندگان بی‌بی سی دارد سالانه 6 میلیون پوند معادل هفت و نیم میلیون یورو حقوق می‌گیرد، حالا مجبور است 12 هفته برای خودش بدون حقوق بچرخد و حسرت بخورد.

این تصمیم قاطع بی‌بی سی در حالی اتخاذ شده که برنامه رادیویی راس ساعت دو نیمه شب پخش شده و قاعدتا مخاطبان زیادی نداشته است اما از روز هجدهم اکتبر تا سی‌ام همان ماه این قسمت از برنامه رادیویی از طریق اینترنت و سایر رسانه‌ها به‌صورت گسترده پخش شد و بی‌بی سی را واداشت تا درخصوص این مجری خاطی تصمیمی جدی اتخاذ کند. سخنگوی بی‌بی سی می‌گوید: خود برنامه، چند هزار شنونده بیشتر نداشته اما پوشش بعدی آن توسط رسانه‌ها سبب شده تا تنها 30 هزار نفر به بی‌بی سی از طرق مختلف اعتراض کنند.

در همین حال روزنامه تایمز درباه این شوخی ناموسی زشت مجری رادیو بی‌بی سی نوشت که چند روزی خبر بحران مالی از صفحه یک روزنامه‌ها کنار رفت و جای خود را به شوخی جاناتان راس داد. این هم البته یک تنوع برای خوانندگان انگلیسی بود تا سر در بیاورند راس در آن نیمه شب به این کمدین 78 ساله به نام اندرو ساکس که از قضا به خاطر بازی در یک سریال تلویزیونی کمدی در دهه هفتاد بسیار معروف است، چه حرف زشتی می‌توانسته زده باشد؟در همین حال خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد در پی بروز این رسوایی، لزلی داگلاس، رئیس رادیو بی‌بی سی از سمت خود استعفا کرد.

کد خبر 67259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز